دلیل معطلی مردم در داروخانه ها چیست؟ / هزینه تاییدیه اینترنتی را بیمه پرداخت می‌کند

جلیل سعیدلو توضیحاتی درباره هزینه نسخه‌نویسی الکترونیک و دلیل معطلی مردم در داروخانه‌ها ارائه داد.

جلیل سعیدلو؛ دبیر انجمن داروسازان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز در پاسخ به این سوال که آیا داروخانه‌ها برای اخذ تاییدیه اینترنتی از بیمار هزینه می‌گیرند یا خیر، توضیح داد: آنچه که امروز مصوب شده برای نسخه‌های غیرالکترونیکی که پزشکان می‌نویسند و داروخانه آن را به نسخه الکترونیک تبدیل می‌کند، بیمه‌ها مبلغی را پرداخت می‌کنند و مردم هزینه‌ای نمی‌دهند.

او ادامه داد: البته باید درنظر داشت که این مبلغ با هزینه‌هایی که به داروخانه‌ها تحمیل شده، تطابق ندارد. کار داروخانه‌ها بیشتر شده و مجبور شده‌اند که سخت‌افزار و نرم‌افزارهای لازم را فراهم کنند.

سعیدلو عنوان کرد: از طرفی قطعی‌های مکرری که در سامانه‌ها به وجود می‌آید، فرآیند نسخه‌پیچی را طولانی‌تر کرده است. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات فعلی داروخانه‌های که باعث انتظار بیشتر آن‌ها در داروخانه می‌شود، همین قطعی‌ها و فرآیند نسخه‌پیچی الکترونیک است.

او گفت: ما در انجمن داروسازان این مسائل را پیش‌بینی کرده و با بیمه مطرح کرده بودیم. اصل موضوع نسخه‌نویسی الکترونیک روند رو به جلو و پیشرفته‌ای است اما اگر زیرساخت‌های آن به موقع و کافی فراهم نشود، در اجرا دچار مشکل می‌شویم.

امسال کمبود انسولین نخواهیم داشت

دبیر انجمن داروسازان در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است مانند سال گذشته با کمبود انسولین قلمی مواجه شویم یا تمهیدات کافی برای جلوگیری از کمبود پیش‌بینی شده، بیان کرد: وضعیت فعلی انسولین باثبات است و داروخانه‌های مجاز دارو به اندازه دارند. خوشبختانه با استفاده از سامانه تی‌تک و کنترلی که در مصرف به وجود آمده مشکل انسولین نداریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1107638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =