آیا بازارهای موازی هم پای بورس رشد خواهند کرد؟

یک کارشناس بازار سرمایه در رابطه با وضعیت سایر بازارهای موازی بورس، در زمانی که بازار سرمایه به تازگی روند مثبتی را آغاز کرده توضیحاتی داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، جان جان کارشناس بازار سرمایه در مورد ریزش  قیمت ارزهای دیجیتال و اثر آن  بر بازار سرمایه بیان کرد: صرفاً به علت ریزشی شدن یک بازار، بازار دیگر صعودی نمی‌شود، بلکه جذابیت‌های قیمت و سرمایه گذاری باعث کوچ سرمایه از بازاری به بازار دیگر می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ارتباط مستقیمی بین ریزش ارز دیجیتال با رشد بورس وجود دارد؟ عنوان کرد: ارتباط وجود دارد، اما نه به آن صورت مستقیمی که مورد نظر عامه است. نمی شود گفت تمام افرادی که به ارزهای دیجیتال پول هایشان وارد کردند، ضرر کرده اند، بلکه افرادی هم سود کردند.

این کارشناس بازار سرمایه بیان می کند: البته گفتنی است که حساب‌های ایرانی‌ها دچار مشکل شده و آن را بسته اند و بحث تحریمی نهاد مالی اوپک نیز وجود دارد. تحریمی که باعث شده صرافی بین المللی بایننس کل کاربرهای ایرانی خودش را تحریم کند. همه این عوامل می‌تواند از مشکلات بازار ارزهای دیجیتال به حساب بیاید. این در حالی است که بورس با چنین مشکلاتی دست و پنج نرم نمی‌کند.

وی افزود: زمانی افراد از بورس خارج شدند و پول هایشان را به ارز دیجیتال آوردند و سود کردند، اما بعد از مدتی این افراد به علت اینکه گفته می‌شد، قیمت ارز دیجیتال بالاتر می‌رود اقدام به خرید ارز دیجیتال کردند که بعدتر ضرر کردند. به علاوه اینکه مشکلاتی که برای حساب‌های ایرانیان به وجود آمد هم زمان با سودآوری بورس شد.

وی در ادامه گفت: در مورد سایر بازارهای موازی بورس، مثل مسکن هم باید گفت؛ در حال حاضر این بازار با رکود مواجه است و چون خریدار به شدت کم است نقدینگی کاهش پیدا کرده است و کسانی که بخواهند ملک بفروشند چندین ماه باید منتظر بمانند.

این کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد: در این قیمت‌ها رشد آنچنانی را برای مسکن نمی توان متصور شد، چون قیمت‌ها به اندازه کافی رشد داشته است. اما پس از چند سال دوباره می توان از ملک انتظار افزایش قیمت داشته باشیم یا اینکه زودتر از آن قدرت خرید مردم افزایش پیدا کند.

هم زمان با رشد بورس، وضعیت بازار طلا به چه صورت است؟

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با بازار طلا گفت: بازار طلا علاوه بر نرخ ارز یک متغیر دیگری به اسم اونس جهانی دارد. اگر نرخ ارز همراه با اونس جهانی طلا با هم رشد کنند، رشد طلا زیاد می‌شود مانند اتفاقی که در سال ۹۸ رخ داد که در آن سال دلار  و اونس طلای جهانی گران شدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1107640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =