بورسیه تحصیلی/ پردرآمدترین رشته‌های تحصیلی در کانادا را بشناسید

آشنایی با پردرآمدترین مشاغل در کانادا به کسانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، کمک می‌کند که رشته‌ تحصیلی خود را هوشمندانه‌تر انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، مهاجرت برای ادامه تحصیل تصمیم خوبی است، به خصوص برای کسانی که می‌خواهند در یک رشته آینده‌دار و دانشگاهی خوب درس بخوانند؛ اما نتوانسته‌اند از سد کنکور در ایران عبور کنند.

کانادا از جمله کشورهایی است که هم پذیرای دانشجویان بین‌الملل در دانشگاه‌های تراز اول خود است و هم آینده شغلی خوبی در انتظار فارغ‌التحصیلان آن است. بر اساس رتبه بندی جهانی که توسط Times Higher Education ، دانشگاه شانگهای و QS Rankings انجام شده است ، بیش از ۳۰ دانشگاه کانادایی در بین ۳۰۰ دانشگاه برتر جهان در جهان قرار دارند.

اگر قصد مهاجرت و ادامه تحصیل در کانادا را دارید، بهتر است با رشته‌ها و شغل‌های پردرآمد در این کشور آشنا شوید تا بتوانید تصمیم هوشمندانه‌تری بگیرید. بررسی‌ سایت‌های کاریابی و استخدام در کانادا مانند ایندید(indeed)، نووو (Neuvoo) و گلاسدور (Glassdoor) نشان می‌دهد مشاغلی با درآمد ۳۰۰ هزار دلار (بیش از ۹۰۰ میلیون تومان) در سال افسانه نیستند. در ادامه فهرستی از مشاغل پردرآمد در کانادا ارائه می‌شود؛

مدیر مالی ۳۱۲ هزار دلار حقوق می‌گیرند

مدیریت مالی یک شرکت از جمله شغل‌های پردرآمد در کاناداست، البته هر شرکتی نمی‌تواند چنین حقوقی پرداخت کند. شرکتی می‌تواند چنین حقوقی به مدیر مالی خود بدهد که بیش از ۲۵۰ میلیون دلار در سال فروش داشته باشد.

میکروبیولوژیست؛ شروع حقوق از ۳۰۰ هزار دلار

تمرکز میکروبیولوژیست بر پیش‌گیری از شیوع، شناسایی و درمان بیماری‌های عفونی است. حقوق معمول یک میکروبیولوژیست در کانادا از ۳۰۰ هزار دلار شروع می‌شود.  

متخصص رادیولوژی با درآمد ۳۶۰ هزار دلاری

اگر عاشق تکنولوژی و ابزار هستید؛ اما پول را هم دوست دارید، رادیولوژی یکی از مشاغلی است که می‌تواند شما را در کانادا میلیونر کند در حالی که با تجهیزات پیشرفته هم سروکار دارد. بسیاری از رادیولوژیست‌ها سالانه حدود ۳۶۰ هزار دلار درآمد دارند و این درآمد در مراکز حرفه‌ای به ۵۰۰ هزار دلار هم می‌رسد.

درآمد ۴۶۵ هزار دلاری برای متخصص اطفال

با وجود این که پزشکی در کانادا، شغل پردرآمدی است؛ اما برای افراد برونگرایی که عاشق کار با کودکان هستند، تخصص در زمینه کودکان فوق‌العاده است. متخصصان اطفال در کانادا می‌توانند تا ۴۶۵ هزار دلار در سال درآمد داشته باشند.

پزشک اورژانس؛ کار سخت و حقوق ۴۹۰ هزار دلاری

پزشک اورژانس شغل بسیار سختی دارد، چرا همیشه با استرس و کم‌خوابی دست و پنجه نرم می‌کند؛ اما شاید یک حقوق خوب بتواند این سختی‌ها را جبران کند. برخی از پزشکان اورژانس سالانه ۴۹۰ هزار دلار، درآمد دارند.

روانپزشک ماهر و درآمد ۴۲۰ هزار دلاری

روانپزشکی در مقایسه با سایر شاخه‌های پزشکی درآمد کمتری دارد؛ اما این به آن معنا نیست که آنها نمی‌توانند پول زیادی به دست بیاورند. یک روانپزشک ماهر و کاربلد در کانادا می‌تواند سالانه حدود ۴۲۰ هزار دلار درآمد داشته باشد.

پزشک خانواده؛ شغل پردرآمد کانادایی

متخصصان بیشتر از پزشکان عمومی درآمد دارند؛ اما اگر کسی بتواند به عنوان پزشک خانواده در کانادا مشغول به کار شود، درآمد خوبی خواهد داشت. درآمد برخی پزشکان خانواده سالانه به ۳۱۰ هزار هم می‌رسد و این شغل یکی از پردرآمدترین مشاغل در کانادا شناخته می‌شود.

۴۰۰ هزار دلار برای جراحان پلاستیک

جراحی پلاستیک به اندازه‌ای که در فیلم‌ها نشان می‌دهند، جذاب نیست؛ اما هر چه که باشد، شغل پردرآمدی است. عمده مراکزی که آگهی استخدام جراح پلاستیک منتشر کرده‌اند، یکی از مزایای آن را حقوق بیش از ۳۰۰ هزار دلار مطرح کرده‌اند. البته درآمد برخی از بهترین جراحان پلاستیک به بیش از ۴۰۰ هزار دلار می‌رسد.

متخصص بیهوشی؛ شغلی پردرآمد در جهان

متخصصان بیهوشی یکی از پردرآمدترین مشاغل در جهان را دارند. در آگهی‌های استخدام برای متخصصان بیهوشی معمولا پایه حقوق ۳۰۰ هزار دلار ذکر می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1107697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =