مطالبه‌گری جریان دانشجویی در دولت سیزدهم متوقف نمی‌شود

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی واحد بجنورد گفت: تغییر دولت‌ها بر مطالبه‌گری دانشجویان اثرگذار نبوده و در دولت سیزدهم نیز متوقف نخواهد شد چراکه تشکل‌های دانشجویی به جریان سیاسی وابسته نیستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، اگر جریان دانشجویی را دیدبان جامعه معرفی کنیم و از سوی دیگر مطالبه‌گری از مسئولان را یکی از اصلی‌ترین وظایف این جنبش بدانیم؛ نباید انتظار داشته باشیم که تغییر دولت‌ها یا خط مش سیاسی مسئولان بر فعالیت آنها اثر گذار باشد. دانشجویان به ویژه بسیج در دولت‌های تدبیر و امید در حوزه بیان و پیگیری مطالبات مردم، تقریبا نمره قابل قبولی دریافت کرده‌اند. 

سیدحسن مرتضوی در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره میزان مطالبه‌گری جریان دانشجویی و  فعالیت دولت سیزدهم اظهار کرد: مطالبات دانشجویان از مسئولان هیچ ارتباطی با خط فکری و مش سیاسی مسئولان ندارد. 

وی ادامه داد: جریان دانشجویی به ویژه بسیج دانشجویی هیج‌زمانی از هیچ دولت یا جریان سیاسی حمایت نکرده است. بسیج تنها اهداف انقلاب را دنبال کرده و در این راستا مطالبه‌گری داشته است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی واحد بجنورد با اشاره به تغییر دولت در کشور عنوان کرد: تغییر دولت‌ها و رویکرد سیاسی آنها بر فعالیت دانشجویان اثرگذار نیست چرا که اقناع‌گری و شفاف سازی از وظایف جنبش دانشجویی است. 

وی با بیان اینکه تشکل‌های دانشجویی در واقع حلقه‌های میانی بین دولت یا مسئولان و مردم هستند، گفت: در نتیجه اگر جریان دانشجویی به جریان فکری خاص یا دولت وابسته باشد، نمی‌تواند نقش میانی خود را به خوبی ایفا کند.

مرتضوی با بیان اینکه مطالبه‌گری جزء رسالت‌های جریان دانشجویی است، گفت: دانشجویان همانگونه که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم از مسئولان مطالباتی داشتند و کم‌کاری یا ناکارآمدی مسئولان را گوشزد می‌کردند، در دولت سیزدهم نیز به رسالت خود ادامه می‌دهند.

این دانشجوی دانشگاه آزاداسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا فعالیت و مطالبه‌گری جریان دانشجویی در دولت اصولگرا تفاوت خواهد کرد یا خیر، گفت: با صراحت می‌توانم بگویم خیر. برخی افراد گمان می‌کنند، چون دولت سیزدهم اصولگرا است، دانشجویان مطالبات خود را از مسئولان کاهش می‌دهند؛ اما این تفکر اشتباه است.

وی با تاکید بر اینکه تشکل‌های دانشجویی در دولت سیزدهم باید حساسیت بیشتری نسبت به عملکرد دولت همسو داشته باشند، گفت: محافظه کاری و سیاست زدگی آفت جریان دانشجویی است و بسیج نباید خود را متصل به جریان سیاسی حاکم بر دولت‌ها کند.

مرتضوی در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت دانشجویان گاهی به صورت مطالبه‌گری و بیان انتقاد است و گاهی نیز می‌تواند در قالب پیشنهاد و ارائه راهکار باشد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1107798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =