اجرای طرح ملی «من قران را دوست دارم» در بستر فضای مجازی

طرح ملی «من قران را دوست دارم» به منظور انس و آموزش همگانی مردم با قران کریم در گام اول به صورت روخوانی طراحی شده که توسط اعتاب مقدسه ایران و بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز، طرح نهضت ملی «من قرآن را دوست دارم» به عنوان اولین اقدام مشترک فعالیت‌های قرآنی اعتاب مقدسه و بقاع متبرکه ایران است که پس از کارشناسی‌های فراوان در چهارمین اجلاسیه تولیت‌های معزز آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه به تصویب رسید. این طرح به منظور انس و آموزش همگانی مردم با قران کریم در گام اول به صورت روخوانی طراحی شده که توسط اعتاب مقدسه ایران و بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

از جمله اهداف طرح قرآنی «من قران را دوست دارم» ایجاد بستر لازم برای آموزش قرآن کریم در جهت توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی در سطح جوامع اسلامی، تقویت جایگاه اعتاب مقدسه به عنوان قطب قرآنی کشور و مرکز ترویج قرآن در جهان اسلام از اهداف این طرح ملی است. همچنین تاکید بر پیوند عاطفی جامعه با اهل بیت علیهم السلام از طریق آموزش قرآن کریم و ذکر فضائل ائمه اطهار علیهم السلام، بالابردن سطح کیفی و بهره مندی عموم مردم از آموزش‌های قرآنی، ترویج فرهنگ قرآن خوانی و استماع قرائت قرآن کریم در میان عموم مردم نیز ا دیگر اهداف مد نظر در این طرح است.

ایجاد فضای معنوی در کشور از طریق استماع تلاوت و صوت قرآن کریم در جهت ایجاد انس عمومی با قرآن کریم، تبیین و تثبیت جایگاه جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام و به خصوص اعتاب مقدسه به عنوان ملجا و پناه مردم، تشویق جوانان و نوجوانان علاقه‌مند به فعالیت‌های دینی در کشور به گرایش‌های صحیح معنوی هم در این طرح به عنوان هدف مورد توجه قرار دارد.

گستره اجرایی طرح کل کشور است و در سایت این طرح به آدرس quranlove.net محتوای آموزشی در ۱۴ جلسه با تدریس استاد ابوالقاسمی بارگذاری شده که شرکت کننده‌ها بعد از ثبت نام از این فضای آموزش بهره خواهند برد. استادان پشتیبان هم با قرآن آموزان هر حوزه‌ای از اعتاب در تماس و پیگیر امر آموزش هستند در صورت اشکال یا سوالی پاسخگو خواهند بود.

گفتنی است؛ این طرح آزمون پایانی دارد کسی که نمره قبولی را کسب کند ضمن دریافت اخذ مدرک و گواهینامه شرکت در این دوره، در قرعه بسته تشویقی قرار می‌گیرد. گام اول این طرح آموزش روخوانی است زمینه قطعا برای گام‌ها و فازهای بعدی طرح ان شالله مهیا می‌شود که علاقمندان می‌توانند در ادامه نیز همراه با این طرح باشند.

همچنین بقاع متبرکه در اجرا و ثبت نام و تامین بسته تشویقی و اطلاع رسانی در این طرح مشارکت دارند. فرایند اطلاع رسانی و بارگذاری محتوای آموزشی طرح در خرداد انجام شده و از ابتدای تیرماه همزمان با ایام ولادت علی بن موسی الرضا علاقمندان می‌توانند برای ثبت نام و دریافت آموزش به سایت مراجعه کنند.

لازم به ذکر است؛ این طرح محدوده خاص زمانی ندارد و هر کسی در هر زمانی می‌تواند به این طرح ملحق شده و بعد از دریافت آموزش در آزمون شرکت کرده و مراحل اخذ گواهینامه و شرکت در قرعه کشی بسته تشویقی رو بگذراند.

با مصوبه کمیته نمایندگان اعتاب و نیز کارگروه قرآن و فرهنگ مبنی بر راه اندازی و پیگیری دبیرخانه طرح مذکور، آستان قدس رضوی و مرکز قرآن کریم این آستان مامور تشکیل دبیرخانه و محوریت اجرا قرار گرفت.

گفتنی است نهضت ملی «من قرآن را دوست دارم» که از خرداد ماه اطلاع رسانی پیرامون اجرای آن و زوایای طرح آغاز شده است با محوریت آستان مقدس علی بن موسی الرضا و همکاری و مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه کشور درحال برگزاری است و فاز اول آن که یکسال تداوم دارد جامعه آماری حداقل یک میلیون نفر از افراد بالای ۸ سال دارای سواد خواندن و نوشتن را برای دریافت آموزش در نظر دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1107824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =