سقوط محبوبیت بایدن به پایین‌ترین سطح

نتایج نظرسنجی جدید نشان می دهد که میزان محبوبیت جو بایدن به عنوان رئیس جمهوری آمریکا همزمان با افتادن افغانستان به دست طالبان و خروج نیروهای آمریکایی به پایین ترین سطح از زمان روی کارامدنش رسیده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، تارنمای فوربز گزارش داد: نتایج نظرسنجی جدید مرکز تحقیقات امور عمومی NORC  و  خبرگزاری آسوشیتدپرس نشان می دهد که مردم آمریکا به شکل فزاینده ای بر این باورند که کشورشان در مسیر غلطی حرکت می کند به ویژه در شرایطی که خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان -که با انتقاد زیادی مواجه شد- زیرنظر بایدن انجام می گیرد.

اکنون ۵۱ درصد آمریکایی ها می گویند سیاست خارجی بایدن را قبول ندارند و این مخالفت آنها با سیاست خارجی دولت آمریکا به دلیل خروج از افغانستان نیست بلکه ریشه در بی اعتمادی فزاینده نسبت به رئیس جمهورشان دارد.

این گزارش افزود: نحوه مدیریت همه گیری کرونا محبوبیت ترامپ را از ۶۶ درصد در نظرسنجی قبلی این مرکز در ماه ژوئیه (تیر)  به ۵۴ درصد رساند. پیش از آن در ماه مارس و قبل از این که ویروس دلتا بار دیگر بخش های زیادی از آمریکا را با بحران کرونا مواجه کند، بایدن توانسته بود مورد حمایت ۷۳ درصد رای دهندگان قرار بگیرد.  

در بحث های اقتصادی، بایدن پایین ترین میزان پذیرش شغلی به عنوان رئیس جمهور را کسب کرده و نتایج نظرسنجی نشان می دهد که  از ۶۰ درصد در ماه مارس به ۴۹ درصد نزول کرده است.

.نظرسنجی خبرگزاری آسوشیتدپرس و موسسه نورک از میان یک هزار و ۷۲۹ نفر از رای دهندگان آمریکایی و در بازه زمانی ۱۲ تا ۱۶ آگوست (۲۱ تا ۲۵ مرداد) انجام شده است.

این نظرسنجی جزو اولین نظرسنجی ها از زمان سقوط افغانستان به دست طالبان هست و هنوز معلوم نیست چه تعداد نظرسنجی قبل از ۱۵ آگوست (۲۴ مرداد) که طالبان کنترل کابل را برعهده گرفت انجام شده است.

بایدن روز جمعه وعده داد آمریکا همه شهروندانش را که خواهان خروج از افغانستان هستند، از خاک این کشور تخلیه خواهد کرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1107825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =