آموزش آشپزی / اشکنه کشک

اشکنه کشک یکی از غذاهای اصیل ایرانی است که از زمان‌های قدیم در سرزمین خراسان طبخ می‌شده و نمونه‌های مختلف آن در سراسر کشور تهیه می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، اشکنه کشک یکی از ساده‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای سنتی است که شاید کمتر کسی آن را دوست نداشته باشد. اشکنه یکی از غذاهای اصیل و قدیمی ایرانی است.

مواد لازم:

پیاز یک عدد

شنبلیله یا مرزه یک قاشق غذاخوری

سیب زمینی ۲ عدد

تخم مرغ ۲ عدد

کشک ساییده شده یک پیمانه

گردو رنده شده یک چهارم پیمانه

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه:

برای شروع کار سیب زمینی‌ها را پوست گرفته و به شکل مکعبی خرد کنید. داخل تابه کمی روغن بریزید تا داغ شود. سپس سیب زمینی را با کمی زردچوبه و نمک سرخ کنید و کنار بگذارید.

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و بشویید. سپس به صورت خلالی ریز یا نگینی خرد کنید و داخل تابه با مقداری زردچوبه تفت دهید تا سبک و طلایی شود. سپس مرزه یا شنبلیله را اضافه کنید و کمی تفت دهید.

وقتی بوی خوب سبزی معطر خارج شد گردوها را که از قبل پوست گرفته و آسیاب کرده‌اید به مواد اضافه کنید. هم بزنید تا بوی خامی گردوها گرفته شود بهتر است در این مرحله حرارت کم باشد.

کشک را داخل ۲ پیمانه آب گرم ریخته و هم بزنید تا رقیق شود. سپس به مواد فوق اضافه کنید و مدام هم بزنید. سپس سیب زمینی‌ها را که از قبل سرخ کرده‌اید اضافه کنید.

در صورت دلخواه تخم مرغ‌ها را داخل کاسه شکسته و با چنگال بزنید تا از لختگی خارج شود. سپس به مواد اضافه کنید و خیلی سریع هم بزنید. در ادامه فلفل سیاه و کمی نمک اضافه کنید و اجازه بدهید تا اشکنه جا افتاده شود. وقتی مواد خوب منسجم شد و جا افتاد داخل کاسه ریخته و در آن نان تلیت کنید و به همراه سبزی و ترشی میل کنید. نوش جان.

انتهای پیام/

کد خبر: 1107891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =