دسترسی به امکانات رفاهی مانع ایجاد آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اراک گفت: چطور می‌شود ۲ هزار نفر را بدون امکاناتی مانند فضای سبز و مسجد رها کنیم و درباره‌ آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی مثل خودکشی صحبت کنیم؟

به گزارش خبرنگار اراک خبرگزاری ایسکانیوز، دومین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای ششم اسلامی شهر اراک ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ با حضور پیمان عین القضاتی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اراک برگزار شد.

عین القضاتی در این جلسه با اشاره به مواضع مقام معظم رهبری(مدظله العالی) درباره توجه جدی و حل موضوعات فرهنگی، اظهار کرد: اگر موضوعات فرهنگی و اجتماعی شهر حل نشود، دیگر خانواده جدیدی وجود نخواهد داشت که بخواهیم برای مسکن او راهی را آسفالت بکنیم. اگر کودک آزاری باشد، نمی‌توان اعتماد کرد و کودکان را به جامعه فرستاد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اراک با بیان این که رویکرد شورای ششم رویکرد تقویت بخش فرهنگیست، افزود: پهلوی اول و دوم در تلاش برای هویت زدایی از جامعه اسلامی با استفاده از ابزار مقابله با عزاداری‌ها و حجاب بوده‌اند. نوک پیکان تخریب آنها قیام اباعبدالله الحسین بوده است. به همین دلیل، برای ما در جامعه اسلامی پسندیده است که برای حفظ و گسترش اسلام، این شعائر را تعظیم کنیم و هرچه در این مسیر حرکت بکنیم کم است.

وی با اشاره به این که مردم از حضور ما در هیئات بسیار خوشحال می‌شوند و حتی از بنده درخواست شد که به هیئت‌شان سربزنم، گفت: حضور مسئولان در هیئات مذهبی برای مردم امید بخش است و بهانه‌ای برای حضور بین مردم و شنیدن حرف و درد ‌آنهاست. به همین دلیل، خوب است که به عنوان یک مصوبه‌ دلی این جلسه، عزیزان شورا و مسئولان فرهنگی شهرداری به این موضوع بپردازند.

عین القضاتی با تاکید بر این که از سازمان فرهنگی و هنری شهرداری هم انتظار می‌رود که هیئت و دسته عزای شهرداری را تقویت کند، افزود: تا بتواند در زمینه خدمات‌رسانی به عزاداران حسینی تحت عنوان تکیه‌های عزا فعالیت جدی‌تری داشته باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اراک گفت: شخصی از من خواست تا از شهرک اندیشه بازدید داشته باشم و مشاهده کردم که هیچگونه امکانات فرهنگی، ورزشی و تفریحی در آن منطقه وجود ندارد. چطور می‌شود ۲ هزار نفر را بدون امکاناتی مثل فضای سبز و مسجد رها کنیم و اینجا درباره‌ آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی مثل خودکشی صحبت کنیم؟

وی در پایان با بیان اینکه نبود خدمات‌رسانی مناسب باعث می‌شود که مردم به بعضی مسائل معترض باشند و به آن‌ها حق می‌دهیم، اظهار کرد: شهر هوشمند معنایش الکترونیک شدن تنها نیست بلکه به معنای تدبیرکردن و رسیدگی به موقع است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1107917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =