هشدار امنیتی گوگل به کاربران کروم

گوگل با هدف جلوگیری از حمله هکرها، به ۲ میلیارد کاربر کروم هشدار داده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از نشریه فوربس؛  گوگل در یک پست وبلاگ رسمی، تایید کرد که هفت آسیپ‌پذیر ناشناخته امنیتی را در کروم  شناسایی کرده است.  گوگل درباره این تهدیدهای امنیتی اعلام کرد که  هک کردن و آسیپ پذیری‌های دیگر همه سیستم‌عامل‌های کاربران را همچون : "Windows"، "MacOS" و "Linux." تحت تاثیر قرار می‌دهد.گوگل در این وبلاگ در مورد  نقض‌های امنیتی توضیحاتی را ارائه و نکاتی را عنوان کرده که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. شرکت گوگل  سعی می‌کند اطلاعات را محدود کرده تا از گسترش این آسیب پذیری‌ها و خطر هک جلوگیری و برای محافظت از کاربران زمان خریداری کند. در نتیجه، این تنها  کاری است که گوگل برای کاربران Chrome  انجام داده است.گفتنی است گوگل اطلاعات  بیشتری  را به منظور حفاظت کاربران  فاش نکرده است.

راه حل مقابله با هکرها چیست؟

 براساس گزارش‌ها گوگل به کاربران کروم برای مقابله با آسیب پذیری‌ها  اعلام کرده که آن‌ها، ابتدا باید به قسمت "تنظیمات"،  و سپس بخش " کمک  گوگل کروم" و در مرحله آخر "درباره گوگل کروم"  مراجعه کنند. گفتنی است اگر نسخه مرورگر کاربران ۹۲.۰.۴۵۱۵.۱۵۹ یا بالاتر بود در امنیت هستند. در غیر این صورت  خود گوگل اخطار بروزرسانی کروم را به کاربر می‌دهد.

گوگل درصدد آن است تا چند روز آینده بتواند هکرها  را شناسایی و  آسیب‌هایی که به کاربران این مرورگر شده را رفع کند. اما رفع این آسیب پذیری‌ها  نیاز به همکاری دو میلیارد کاربر کروم برای بروزرسانی مرورگر  خود دارد. بر اساس گزارش‌ها،  گوگل کروم مرورگر فوق العاده‌ای است، به همین علت در سال جاری چندبار مورد حمله هکرها قرار گرفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1107940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =