پیش‌بینی بازار ارز در روزهای آینده / آیا نرخ دلار صعودی خواهد شد؟

عزیزی گفت: بنیادهای اقتصاد و متغیرهایی که بر نرخ ارز تاثیرگذار هستند، متاسفانه به سمت افزایش نرخ برابری ارزها در برابر ریال پیش رفته‌اند که عمده ترین متغیر، افزایش نرخ تورم است.

احمد عزیزی؛ چهرهٔ ماندگار نظام بانکی  در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص آینده بازار ارز گفت: متاسفانه اخبار ایام اخیر  نشان از  افزایش نرخ ارز در میان مدت و بلند مدت دارد و سیاست‌ها و برنامه‌های اعلامی دولت نیز به دلیل اینکه کلی، عمومی و فاقد جزئیات مناسب بازار است، اعتماد بازار و اعتدال را در جامعه جلب و ایجاد نکرد.

وی ادامه داد: بنیادهای اقتصاد و متغیرهایی که بر نرخ ارز تاثیرگذار هستند، متاسفانه به سمت افزایش نرخ برابری ارزها در برابر ریال پیش رفته‌اند که عمده ترین متغیر، افزایش نرخ تورم است.

این کارشناس پولی و بانکی با اشاره به صحبت های رییس جمهور در صحن علنی مجلس مبنی بر  نرخ تورم ۵۵ درصدی در کشور افزود: این به معنای وجود تورم حدود ۶ درصدی در ماه است که میتواند حاکی از افزایش حدود ۶۰ درصدی در برابری نرخ دلار در قبال ریال باشد که نشاندهنده‌ای ظرفیت افزایش قیمت دلار در آینده نه‌جندان دور است. 

وی خاطرنشان کرد: مسائل سیاسی از جمله تسلط طالبان بر افغانستان و از بین رفتن بازار ارز هرات که کمک به تامین نیاز بازار ایران داشت، انتشار اخبار منفی در خصوص برجام و مذاکرات وین نیز بر این بازار تاثیرگذار بوده و این عوامل و تداوم چنین اخباری، افزایش نرخ ارز در میان مدت و بلندمدت را به همراه خواهد داشت.
عزیزی عنوان کرد: نوسانات کوتاه مدت میتواند روند کاهشی موقت را بر این بازار داشته باشد همانند ۶ ماهه دوم سال گذشته که با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و انتظارات مثبتی که پس از انتخاب بایدن به عنوان رییس جمهور این کشور بوجود آمد شاهد کاهش چند هفته‌ای یا چندماهه نرخ دلار بودیم ولی با حذف اثر چنان اخبار و حوادثی، روند افزایش نرخ ارز ادامه دار خواهد بود.
پایان پیام‌/

کد خبر: 1107985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =