ترکیه هیچ مرکزی برای پناهنگی افغانستانی‌ها ایجاد نمی‌کند

رئیس دفتر ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه خبر منتشر شده در رسانه های این کشور مبنی بر ایجاد مرکز نگهداری از پناهجویان افغان را رد کرد و گفت: چنین درخواستی از ترکیه نشده و در صورت دریافت درخواست نیز ترکیه آن را نخواهد پذیرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز؛ به نقل از آناتولی، «فخرالدین آلتون» رئیس دفتر ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه با انتشار مطلبی در شبکه های اجتماعی ادعای برخی رسانه‌ها درباره ایجاد مرکز پناهندگی برای افغان‌ها در ترکیه را تکذیب کرد.

آلتون در این باره نوشت: وزارت خارجه کشورمان به سرعت این خبر را تکذیب کرده است. هم اکنون نیز من تاکید می‌کنم، چنین درخواستی از ترکیه نشده و در صورت دریافت درخواست نیز ترکیه آن را نخواهد پذیرفت.

آلتون با انتقاد از برخی رسانه‌ها و گروه های سیاسی به دلیل انتشار اخبار تایید نشده، گفت که از انتشار چنین اخبار کذب متعجب شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی رسانه‌ها با استناد به مصاحبه وزیر دفاع انگلستان با روزنامه «میل آن ساندی» مدعی ایجاد مرکز پناهجویان افغان در ترکیه شده‌اند، تاکید کرد که وزیر دفاع انگلستان در هیچ بخش از سخنان خود اشاره‌ای به ترکیه نکرده است.

گفتنی است برخی رسانه‌ها با استناد به مصاحبه اخیر وزیر دفاع انگلستان مدعی ایجاد مرکز پذیرش پناهجویان افغانی در ترکیه شده اند که قرار است به انگلستان انتقال یابند.

وزارت امور خارجه ترکیه دیشب با انتشار اطلاعیه‌ای اخبار منتشر شده در این رابطه را تکذیب کرد.

کد خبر: 1107998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =