لبنان: به زودی اتفاقات خوبی در راستای تشکیل دولت رخ می دهد

رئیس‌جمهور لبنان گفت که امیدوار است در روزهای پیش رو اتفاقات مثبتی در خصوص تشکیل دولت بیفتد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز؛ «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان امروز (دوشنبه) در سخنانی در کاخ «بعبدا» گفت امیدوار است به زودی اتفاقات خوبی در راستای تشکیل دولت لبنان بیفتد.

به نوشته النشره، او این سخنان را در دیدار با انحمن خیریه «کاریتاس لبنان» گفت و تأکید کرد که در نبود دولت و نبود خدمات و در شرایطی شیوع ویروس کرونا انجمن‌های خیریه سهم بالایی در کاهش مشکلات مردم دارند.

از سوی دیگر «وئام وهاب» رئیس حزب «التوحید العربی» نیز در صفحه شخصی خود در فیس بوک نوشت که فردا (سه شنبه) «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه لبنان لیست کامل وزرای پیشنهادی خود را ارائه خواهد کرد.

وی گفت که این لیست بر پایه فرمول سه هشتم است. به این معنا که رئیس‌جمهور، هشت وزیر، نخست‌وزیر هشت وزیر و حزب‌الله و جنبش امل نیز روی هم رفته هشت وزیر پیشنهاد کرده‌اند.

وئام وهاب تأکید کرد که اکثریت مردم لبنان خواهان تشکیل دولت هستند و پارلمان باید لیست ارائه شده را بپذیرد و عدم پذیرش آن آثار بسیار بدی به همراه دارد.

وی همچنین در مصاحبه با شبکه «الجدید» لبنان مدعی شد: «چیزی در داخل لبنان مانع تشکیل دولت نیست. تا زمانی که نزدیکی آمریکایی-ایرانی رخ نداده دولت در لبنان تشکیل نمی‌شود.»

وی افزود: «در آستانه پیشرفت بودیم اما باز پسرفت رخ داد. اکنون برخی می‌گویند امور در پایان سال جاری [میلادی] حل می‌شود. آمریکا بر لبنان اعمال فشار می‌کند چون گمان می‌کند می‌تواند دستاوردی داشته باشد. شرط آمریکا عدم مشارکت حزب‌الله در دولت است. آیا نخست‌وزیر مکلف "نجیب میقاتی" می‌تواند به این سمت برود؟»

«نجیب میقاتی» نخست‌وزیر اسبق لبنان در تاریخ چهارم مرداد از سوی «میشل عون» مأمور تشکیل کابینه شد و همچنان رایزنی‌ها برای چیدمان کابینه ادامه دارد. لبنان از مرداد سال گذشته تاکنون دولت رسمی ندارد و «حسان دیاب» همچنان به عنوان نخست‌وزیر پیشبرد امور فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1108016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =