قدرتی معاون حقوقی قوه قضاییه شد + سوابق

حجت‌الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی به عنوان معاون حقوقی قوه قضاییه منصوب شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، در مراسمی که صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام مصدق معاون اول قوه قضاییه برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی به عنوان معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه معرفی شد.

پیش از این، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مصدق مسئولیت معاونت حقوقی قوه قضاییه را برعهده داشت.

حجت الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی معاون حقوقی قوه قضاییه در مراسم معارفه خود گفت: بسیاری از تحقیقات تناسبی با نیاز دستگاه قضایی ندارد، لذا قصد داریم تا جهت گیری تحقیقات در راستای حل مشکلات دستگاه قضایی باشد.

وی ادامه داد: پژوهشگاه‌های زیادی هستند که می‌توانند مشکلات فقهی و حقوقی را بررسی کنند لذا ما باید ببینیم نیاز دستگاه قضایی کجاست و باید جهت گیری کارهای تحقیقی ما به این سمت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی گفت: تلاش می‌کنیم از محققانی استفاده کنیم که با اقدام جهادی و انقلابی گام‌های موثری بردارد.

وی افزود: امروز در این برهه مسایل حقوقی نیاز به کار جهادی دارد در حال حاضر هفتصد طرح آماده در مجلس در نوبت است که باید بررسی شود.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی با بیان اینکه باور من این است که فقه پاسخگوی نیازهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و قضایی ماست، گفت: یکی از افتخارات ما این است که جمعیت کیفری را کاهش دادیم.

معاون حقوقی قوه قضاییه در ادامه با اشاره به تاکید رئیس دستگاه قضایی بر لزوم اصلاح و تدوین قوانین با توجه به واقعیات موجود بیان کرد: امیدوارم خداوند به بنده توفیق دهد تا بتوانم زمینه را برای حضور نخبگان در دستگاه قضایی و معاونت حقوقی فراهم کنم.

معاون حقوقی قوه قضائیه با تاکید بر لزوم حرکت در مسیر مبارزه با فساد بیان کرد: از ظرفیت روسای کل دادگستری و قضات استان‌ها که مورد غفلت قرار گرفته اند، استفاده خواهیم کرد تا با تلاش علمی که در معاونت حقوقی خواهد شد، بتوانیم منویات مقام معظم رهبری و سند تحول با نگاه به گام دوم انقلاب را محقق کنیم.

وی در پایان از رئیس قوه قضاییه به دلیل اعتماد و سپردن مسئولیت معاونت حقوقی به وی قدردانی کرد.

گفتنی است؛ حجت‌الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی پیش از این رئیس کل دادگستری استان قزوین بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1108095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =