بورسیه تحصیلی/ کدام رشته‌های دانشگاهی در آمریکا کمترین نرخ بیکاری را دارند؟

شناخت نرخ بیکاری رشته‌های دانشگاه به انتخاب رشته بهتر برای ادامه تحصیل و اشتغال در آمریکا کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، انتخاب رشته معمولا بر اساس بازار کار، استعداد، علاقه و ویژگی‌های شخصیتی افراد انجام می‌شود. شاید استعداد و ویژگی‌های شخصیتی نسبتا در دوران زندگی فرد ثابت باشد؛ اما بازار کار به تناسب کشور محل زندگی متفاوت خواهد بود.

در این راستا، اگر تصمیم گرفته‌اید برای ادامه تحصیل و اشتغال در آینده، کشور آمریکا را انتخاب کنید، داده‌های ارائه‌شده از سوی بانک فدرال نیویورک در مورد رشته‌های دارای بیشتری و کمترین نرخ بیکاری، بسیار مفید خواهد بود. نرخ بیکاری رشته‌های مختلف در اینجا فهرست شده است. در ادامه برخی از رشته‌ها با کمترین نرخ بیکاری معرفی شده‌اند. 

رشته

درصد بیکاری

تربیت معلم

۰/۴

تکنسین پزشکی

۱/۱

مربی‌گری مهدکودک

۱/۴

مهندسی عمران

۱/۵

رهبر معنوی

۱/۵

بیوشیمی

۱/۸

معلمان کمتری نرخ بیکاری در آمریکا را دارند

نرخ بیکاری در رشته‌های آموزشی و تربیت معلم در آمریکا، چهار دهم درصد است. حقوق پایه برای فارغ‌التحصیلان این رشته ۳۶ هزار دلار و برای معلمان با سابقه تا ۵۰ هزار دلار است.

دانش‌آموختگان گرایش‌های مختلف تربیت معلم، برای تدریس مخاطبانی از همه سطوح سنی دارند. به همین دلیل، این رشته کمترین نرخ بیکاری را دارد. تربیت معلم شامل دوره‌های آمادگی معلمان در مقاطع دبستان و دبیرستان است که هم اکنون بیش از ۱۰۰ هزار آمریکایی دارای مدرک آموزش دبستان و ۲۱۲ هزار نفر دارای مدرک آموزش دبیرستان هستند.

تکنسین‌های پزشکی؛ تضمین کار و حقوق خوب

نرخ بیکاری تکنسین‌های پزشکی یک و یک دهم درصد است. حقوق پایه یک تکنسین پزشکی ۴۵ هزار دلار و متوسط درآمد آن‌ها در دوران حرفه‌ای ۶۸ هزار دلار است.

فارغ‌التحصیلان تکنسین پزشکی در آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها کار می‌کنند و از ابزار آزمایشگاهی و کامپیوتر برای تجزیه، تحلیل و شناسایی یافته‌های پزشکی استفاده می‌کنند. به همین دلیل، متوسط درآمد سالانه تکنسین‌های پزشکی بیش از ۲ برابر درآمد متوسط دیگر فارغ‌التحصیلان دانشگاه یعنی ۲۵ هزار و ۸۱۸ دلار است.

مربی مهدکودک، بیکار نمی‌ماند

تنها یک و چهار دهم درصد از فارغ‌التحصیلان مربی‌گری مهدکودک در آمریکا، بیکار هستند. حقوق پایه فارغ‌التحصیلان این رشته ۳۴ هزار دلار و متوسط حقوق افراد با سابقه نزدیک به ۴۰ هزار دلار است.

یک مربی مهدکودک با کودکان و خردسالان در پیش‌دبستانی‌ها و مهدکودک‌ها کار می‌کند و به آن‌ها کمک می‌کند مهارت‌های اجتماعی و فکری مورد نیاز خودشان برای پیشرفت در مدرسه را رشد بدهند.

مهندسی عمران؛ کمترین نرخ بیکاری در رشته‌های مهندسی

نرخ بیکاری مهندسان عمران در آمریکا، یک و نیم درصد است. گرایش‌های مختلف مهندسی عمران در طراحی و نگهداری سازه‌های فیزیکی مانند جاده‌ها و پل‌ها، متخصص می‌شوند.

از بین همه رشته‌های مهندسی، مهندسی عمران کمترین میزان بیکاری را دارد. حقوق پایه یک مهندس عمران، ۶۰ هزار دلار و حقوق یک مهندس باسابقه به ۹۰ هزار دلار هم می‌رسد.

حضور رهبران معنوی لازمه جامعه مذهبی آمریکاست

برخلاف فارغ‌التحصیلان گرایش‌های رشته الهیات در ایران که فرصت‌های شغلی چندانی ندارند، دانش‌آموختگان الهیات در آمریکا نرخ بیکاری بسیار پایینی دارند. به طوری که آمارها نشان‌دهنده بیکاری یک و نیم درصدی فارغ‌التحصیلان این رشته است.

بیش از ۷۶ درصد آمریکایی‌ها مذهبی هستند و بنابراین، وجود رهبران معنوی در جوامع محلی ضروری است. به هیمن دلیل منطقی است که دانشجویانی که بر موضوعات دینی و الهیات متمرکز هستند، بیکار نمی‌مانند. حقوق پایه یک رهبر معنوی در آمریکا، ۳۴ هزار دلار است که پس از چند سال سابقه به ۵۰ هزار دلار هم می‌رسد.

از هر ۱۰۰ متخصص بیوشیمی، حتی ۲ نفر هم بیکاری نیستند 

نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان رشته بیوشیمی در آمریکا یک و هشت دهم درصد است. حقوق پایه یک متخصص جوان در زمینه بیوشیمی سالانه ۴۰ هزار دلار است، در حالی که درآمد متخصصان باسابقه به ۲ برابر این میزان و ۸۰ هزار دلار در سال می‌رسد.

زمینه تخصصی فارغ‌التحصیلان بیوشیمی، تحقیق در مورد آزمایش و توسعه داروهاست. همچنین این افراد فرصت‌های بسیاری برای کمک به سلامت مردم با ایجاد فناوری‌های جدید دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1108105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =