تکذیب هواپیماربایی توسط سازمان هواپیمایی/ جزئیات توقف پرواز اوکراینی در کشور

ذیبخش: هر گونه هواپیما ربایی از طرف ایران تکذیب می شود و هر دو هواپیما متعلق به افغانستان برای سوخت گیری در یران توقف داشته اند

محمد حسن ذیبخش سخنگوی هواپیمایی کشور در خصوص ادعای ربایش هواپیمای اوکراینی توسط ایران در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز گفت: ۲ پرواز از  افغانستان در تاریخ های ۲۸ مرداد و یک شهریور برای سوخت گیری درایران نشسته اند.

سخنگوی هواپیمایی کشور افزود: در ۲۷ مرداد ساعت ۹ از فرودگاه مشهد پرواز داشته و ۱۱ شب به علت عدم پذیرش کشور ترکیه بایت پرواز در آسمان آن کشور ، برای سوخت گیری در فرودگاه ارومیه نشسته که روز ۲۸ مرداد ساعت ۳ و ۳۰ بعد از سوخت گیری به سمت تاشکند ازبکستان پرواز و در ساعت ۶:۴۵ در فرودگاه تاشکند با ۲۵ مسافر به زمین می نشیند.

ذیبخش در توضیح هواپیمای دوم افزود: شرکت کام ایر افغانستان  روز دوشنبه اول شهریور از کابل به کی یف اوکراین ساعت ۱۱ و ۳۰ پرواز و ساعت ۱۳:۰۷ به علت عدم سوخت گیری در کابل درخواست فرود در فرودگاه مشهد می کند ساعت ۱۷:۵۶ از مشهد به سمت کی یف پرواز می کند و ساعت ۲۱:۰۹ در فرودگاه کی یف اوکراین به زمین می نشیند .

سخنگوی هواپیمایی کشور هواپیما ربایی را تکذیب کرد و گفت:  هر گونه هواپیما ربایی از طرف ایران تکذیب می شود  و هر دو هواپیما متعلق به افغانستان برای سوخت گیری در ایران توقف داشته اند.

ذیبخش دربارۀ پیگیری شکایت از طرف ایران گفت:  شکایت این ادعا در روال حقوقی از طرف سازمان پیگیری می شود .

کد خبر: 1108108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =