تاکید معاون اول دستگاه قضا بر ارتباط قوه قضاییه با مردم

حجت الاسلام والمسلمین مصدق گفت: در سند تحول قضایی به صورت جدی تاکید بر تدوین سند جامع ارتباط قوه قضاییه با مردم شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، آیین معارفه معاون حقوقی قوه قضاییه با حضور حجت الاسلام والمسلمین مصدق معاون اول قوه قضاییه برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین قدرتی رئیس کل دادگستری قزوین به عنوان معاون حقوقی جدید قوه قضاییه معرفی شد.

در ابتدای مراسم حجت الاسلام والمسلمین مصدق ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت امام حسین (ع) و یارانش گفت: بزرگترین درس عاشورا احیای ارزش‌های اسلامی و مبارزه جدی با فساد است.

وی ادامه داد: هنگامی که معاویه از دنیا رفت و یزید به جای او بر تخت خلافت نشست موضوع بیعت پبش آمد، آنگاه امام حسین (ع) وصیت نامه‌ای نوشت و تقدیم محمد حنیفه کرد که در آن وصیت نامه اشاره شده بود که اساسا قیام امام حسین (ع) برای احیای دین و مبارزه با فسادی است که آن روز عالم گیر شده بود.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق تاکید کرد: در آن وصیت نامه می‌فرمایند مردم بدانید من برای حکومت چند روزه قیام نکردم، قیام من صرفا برای آن است که امروز می‌بینم امت پیغمبر دچار انحراف شده و یزید ادعای خلافت دارد و خود را به عنوان خلیفه مسلمین جا زده است درحالی که لیاقت خلافت ندارد و هدف من از قیام آن است که امر به معروف و نهی از منکر کنم.

وی ادامه داد: هدایت جامعه در ارزش‌های دینی مهم است؛ اگر قیام امام حسین (ع) نبود تصور کنید ما به کجا می‌رسیدیم.

وی با بیان اینکه مبارزه جدی با فساد پیام مهم قیام عاشورا است، افزود: از سه سال پیش مبارزه با فساد در قوه قضاییه به صورت جهشی حرکت کرده است.

معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد: مدیران قوه قضاییه مکلفند همسو با اهداف رئیس قوه قضاییه حرکت کنند؛ امروز یک بارقه امیدی در جامعه ایجاد شده مبنی بر اینکه قوه قضاییه خوب عمل می‌کند و لذا نباید مردم را ناامید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق گفت: سند تحول قضایی که بارها از سوی رییس قوه قضاییه تاکید شده، نقشه راه ما است.

معاون اول قوه قضاییه گفت: نقشه‌ای که نشان دهنده مسیر قوه قضاییه در آینده است و در این سند به صورت جدی تاکید بر تدوین سند جامع ارتباط قوه قضاییه با مردم شده است.

وی افزود: قوه قضاییه مکلف است سندی تدوین کند که ارتباط بدنه قوه قضاییه با مردم را روشن کند؛ یکی از بندهای شش گانه مقام معظم رهبری در حکم انتصاب حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای نیز همین است.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق تصریح کرد: قوه قضاییه باید مردمی باشد و تا زمانی که ما مسئولان به صورت واقعی خود را خادم مردم ندانیم هیچ وقت این بند اجرا نمی‌شود و لذا شعار را باید کنار گذاشت.

وی افزود: بی توجهی به مردم و ارباب رجوع در حل مشکلات جایز نیست و حرام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که در این سند بر آن تاکید شده و همواره ریاست قوه قضاییه بر آن تاکید دارند، تکریم ارباب رجوع است و فرق نمی‌کند، ارباب رجوع متهم یا شاکی باشد؛ حق نداریم صدای خود را بر شاکی و متهم بلند کنیم.

معاون اول قوه قضاییه اظهار کرد: باید سعه صدر ما بیشتر باشد و تحمل خود را افزایش دهیم؛ اصلا بحث این نیست چه کسی درست و حق می‌گوید؛ بلکه حرف آن است ما بر مسند نشسته ایم و باید کوتاه بیاییم و صدای خود را نباید بلند کنیم.

وی گفت: قوه قضاییه امروز مصمم است مسیر خود را با پشتوانه قوی و علمی طی کند و بر همین اساس همه رفتارها باید مبتنی بر قانون باشد. در این مسیر چند موضوع خط قرمز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق در ادامه اذعان کرد: حرکت ما باید بر مدار قانون و قانونگرایی باشد و نباید از این مسیر تخطی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق اظهار کرد: ریاست قوه قضاییه، من و همه همکاران در دستگاه قضایی مصمم هستیم این قوه را بر مدار قانون مداری پیش ببریم.

معاون اول قوه قضاییه در ادامه عنوان کرد: دومین خط قرمزی که با برخورد با پرونده‌ها و مفاسد اقتصادی داریم آن است که با اخلال کنندکان در نظم عمومی جامعه به طور جدی برخورد کنیم.

معاون اول قوه قضاییه در ادامه گفت: به همکارانم عرض می‌کنم وضعیت ما حساس است و کسانی که با احتکار و تقلب در دارو و عرضه دارو برای مردم اخلال ایجاد می‌کنند دادستان‌های ما به طور جدی باید در این زمینه وارد عمل شوند و شب و روز نشناسند.

معاون اول قوه قضاییه اظهار کرد: افق روشنی را برای قوه قضاییه میبینیم و با همه توان با همکاری همه همکاران در سراسر کشور دست به دست هم دادیم تا به امید خداوند طبق سند تحول، قوه قضاییه را در آن مسیری که امام حسین (ع) انتظار دارد، هدایت کنیم.

معاون اول قوه قضاییه در ادامه بیان کرد: این جلسه برای معارفه معاون جدید حقوقی قوه قضاییه تشکیل شده و یکی از بزرگواران که بیش از ۲۰ سال سابقه آشنایی با وی را داریم افتخار این را پیدا کردیم از امروز به عنوان معاون حقوقی در خدمتشان باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق در ادامه بیان کرد: در طول این دو سال و اندی که در خدمت سروران عزیز در معاونت حقوقی بودیم کارهای بسیار بزرگی انجام دادیم و هم همکاران اداری و هم قضایی شبانه روزی تلاش کردند.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: واقعیت این است در طول این اندک زمان حدود ۱۵۰ مقرره به کمک شما عزیزان در معاونت حقوقی تدوین شد که ۱۰۰ مورد از این‌ها به ثمر رسید و امضا شد و در حال اجراست.

وی بیان کرد: این افتخار بزرگی برای اعضای خانواده معاونت حقوقی است و جای دارد از مدیران مجموعه معاونت حقوقی تشکر کنم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق با قدردانی از مسئولان معاونت حقوقی از جمله دکتر هادی، دکتر محمدی، خانم دکتر میرزابیگی، دکتر زرینی، دکتر جهانی و مدیر روزنامه رسمی گفت: در این مدت هماهنگی‌هایی که در مجوعه‌های مرتبط با معاونت حقوقی بود، خوب بود و انتظار آن است که آقای قدرتی این هماهنگی‌ها را افزایش دهند.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه در حال حاضر ریل گذاری در معاونت حقوقی قوه قضاییه انجام شده است، گفت: دکتر جهانی که ایثارگر درجه یک هستند چه در معاونت حقوقی چه در دیوان عدالت و چه در معاونت اول قوه قضاییه بسیار زحمت کشیدند و من همچنان خود را جز خانواده معاونت حقوقی میدانم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق در ادامه بیان کرد: امیدواریم در دوره جدید معاونت حقوقی، آقای قدرتی بتواند معاونت حقوقی را سامان دهد و ارتباطات معاونت حقوقی را با جامعه علمی، حقوقدانان، اساتید دانشگاه و پیشکسوتان دستگاه قضا افزایش دهند.

معاون اول قوه قضاییه گفت: خوشبختانه امروز پژوهشگاه قوه قضاییه زیر نظر معاونت حقوقی است و برنامه ریزی آن با معاون حقوقی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه همواره تاکید داشتم که معاون حقوقی مغز متفکر قوه قضاییه است، گفت: معاونت حقوقی باید این جایگاه را حفظ کند و با مشورت پیشکسوتان، قضات دیوان عالی کشور، قضات تجدید نظر، اساتید دانشگاه و نخبگان علمی کشور مسیر را ادامه دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1108121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =