راه‌اندازی ۲ رشته تحصیلات تکمیلی در دانشگاه علوم پزشکی ایران

شورای گسترش دانشگاه ­های علوم پزشکی با راه‌اندازی ۲ رشته در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) و کارشناسی ارشد در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران موافقت کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، دانشگاه علوم پزشکی ایران اعلام کرد که با توجه به گسترش و مصرف انواع داروهای گیاهی در دنیا، و با گسترش استفاده از طب سنتی به صورت علمی درسراسر ایران و جهان ، نیاز مبرمی به متخصصان تامین داروهای مورد نیاز این رشته در مراکز آموزشی،پژوهشی، صنایع مختلف و سازمانهای مربوطه وجود دارد.

همچنین با توجه به منابع سرشار گیاهان داروئی کشور و سیاست دولت جمهوری اسلامی درجهت ترویج استفاده از داروسازی و طب سنتی و گیاهان داروئی، این دوره به منظور تامین نیروی انسانی ماهر در جامعه و دانشگاه‌ها تاسیس شد.

در همین راستا دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی ایران با توجه به امکانات، وسایل و تجهیزات آزمایشگاهی و اعضای هیئت علمی درخواست تاسیس رشته مذکور را کردند که پس از بازدید، در دویست و هشتاد و سومین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌­های علوم پزشکی با راه‌اندازی رشته داروسازی سنتی در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D)  در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران  با ظرفیت پذیرش۲ دانشجو برای یک دوره از سال تحصیلی ۱۴۰۰  در دانشکده طب سنتی موافقت شد.

همچنین با راه‌اندازی رشته مدیریت سلامت، ایمنی ومحیط زیست (HSE) در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته با پذیرش ۴ دانشجو برای یک دوره در دانشکده بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی ایران موافقت شد.

در این راستا دانشکده بهداشت علوم پزشکی ایران با توجه به امکانات، وسایل و تجهیزات آزمایشگاهی و اعضای‌هیئت علمی درخواست تاسیس رشته مذکور را نمود ند که پس از بازدید ، در دویست و هشتاد و سومین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی با راه‌اندازی رشته مدیریت سلامت،ایمنی و محیط زیست (HSE) در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران با ظرفیت پذیرش ۴ دانشجو برای یک دوره  از سال تحصیلی ۱۴۰۰ در دانشکده بهداشت موافقت شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1108181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =