حسینی: صادرات ایران به افغانستان ادامه دارد / تاکنون محدودیتی در پذیرش کالاهای ایرانی در مرز افغانستان نداشته ایم

سخنگوی اتحادیه صادر کنندگان فرآورده های نفت و گاز و پتروشیمی ایران عنوان کرد: اکثر استان های هم مرز با ایران در افغانستان توسط والیان طالبان اداره می شود و از همکاری تجاری با ایران استقبال کرده اند.

حمید حسینی  سخنگوی اتحادیه صادر کنندگان فرآورده های نفت و گاز و پتروشیمی ایران در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز دربارۀ جزئیات از سرگیری صادرات به افغانستان با روی کار آمدن طالبان گفت: مرزهای استان های خراسان رضوی ، خراسان جنوبی و سیستان بلوچستان باز است و افغانستان رسما مرزهای خود به روی ایران را بازکرده است ضمن اینکه عوارض گمرکی خود را تا ۷۰ درصد کاهش داده است و کلیه کالاها ایرانی مورد پذیرش قرار گرفته است.

وی افزود: مسئولان گمرک و تجار افغانستان به تجار ایرانی پیغام داده اند که کالاهایشان را میتوانند ترخیص کنند و کار تجاری بین تجار ایران و افغانستان شروع شده است .

حسینی با بیان اینکه محدودیتی در پذیرش کالای صادرات شده به افغانستان نداشته ایم گفت: طبق آماری که از مرزهای ایران گرفته شده است این است که کلیه کالاها محدودیتی در صادرات نداشته اند اما بدلیل اینکه  گمرک جزئیات را اعلام نمی کند از میزان دقیق صادرات خبر نداریم.

سخنگوی اتحادیه صادر کنندگان فرآورده های نفت و گاز و پتروشیمی ایران دربارۀ صادرات فرآورده های نفتی و پتروشیمی گفت: عمده صادرات ما در حوزه پتروشیمی یا هیدروکربور سبک و سنگین یا همان بنزین و گازوئیل تولیدی بخش خصوصی است.

حسینی دربارۀ روند صادرات ایران به افغانستان گفت: صادرات ایران و افغانستان در دوره ی مهمی است که دوباره از سرگرفته شده است ولی افغانستان فعلا دولتی ندارد و طالبان دولتی تشکیل نداده است. 

وی افزود: اکثر استان های هم مرز با ایران در افغانستان توسط والیان طالبان اداره می شود و از همکاری تجاری با ایران استقبال کرده اند.

انتهای پیام/

حدیث ابراهیمی راد

کد خبر: 1108286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =