اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تشدید تجاوز علیه ملت فلسطین است

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین به اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه اجازه تشکیل دولت فلسطین را نخواهد داد، واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای اظهارات «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره توسعه شهرک‌سازی و عدم اجازه برای تشکیل دولت مستقل فلسطین را محکوم کرد و آن را «ضد صلح» خواند.

بنت که قرار است روز پنجشنبه با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار کند، پیش از سفر به واشنگتن در مصاحبه با روزنامه «نیویورک تایمز» گفت که بعید است در دوره نخست‌وزیری وی توافقنامه صلح با فلسطینیان امضا و یا دولت فلسطین تشکیل شود.

وی همچنین توسعه شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری را «رشد طبیعی» خواند و گفت: «قدس پایتخت اسرائیل است و پایتخت هیچ ملت دیگری نیست».

طبق گزارش خبرگزاری فلسطین (وفا)، در بیانیه وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین آمده است که این اظهارات بنت خطوط قرمز و پیش‌شرط‌ هایی است که وی قبل از دیدار با بایدن به منظور رها شدن از هر گونه فشارها، انتقادات و توصیه‌های آمریکا درباره روابط فلسطینی-اسرائیلی و شهرک‌سازی مطرح کرده است.

در این بیانیه اشاره شده است که اظهارات و مواضع بنت، تشدید تجاوز علیه ملت فلسطین و حقوق ملی و مشروع آن، نادیده گرفتن قانون بین‌المللی، مشروعیت بین‌المللی، قطعنامه‌ها و مواضع کشورها برای احیای روند صلح بر اساس اصل راه‌حل دو دولتی و اصل زمین در برابر صلح است.

وزارت تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین تأکید کرد که بنت با این اظهاراتش سعی دارد به طور عمدی تلاش‌های عربی، آمریکایی و بین‌المللی برای ایجاد فضای مثبت جهت احیای مذاکرات حقیقی بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی را نابود کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1108289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =