تذکر قوانین پیراهن‌ها به ۱۲ تیم دور پایانی انتخابی جام جهانی

فدراسیون جهانی فوتبال قوانین مرتبط با طراحی پیراهن ۱۲ تیم حاضر در دور نهایی انتخابی جام جهانی قطر را اعلام کرد. 

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز و به نقل از روزنامه «الاقتصادیه»، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به تیم‌های حاضر در مرحله پایانی انتخابی جام جهانی 2022 هشدار داد هیچ شعار یا عبارت سیاسی یا مذهبی را روی طرح پیراهن خود درج نکنند.

همچنین اعلام شده هر تیمی که از آیین‌نامه مسابقات پیروی نکند، اجازه ورود به بازی را دریافت نخواهد کرد و در صورت نبود پیراهن تأیید شده جایگزین در نشست قبل از مسابقه، تیم مورد نظر 3 بر صفر بازنده خواهد شد.

فیفا همچنین طرح البسه تیم‌های ملی شامل محل قرار گرفتن لوگوی فدراسیون، لوگوی شرکت تولیدکننده و شماره پیراهن به همراه اندازه آنها را به فدراسیون‌ها ارسال کرده است. همچنین در طراحی پیراهن‌ها نباید بیشتر از چهار رنگ استفاده شده باشد و تیم‌ها باید هفت روز پیش از مسابقه، نمونه‌ای از پیراهن اول و دوم خود را به AFC ارسال کنند.

فدراسیون جهانی فوتبال همچنین به‌خاطر حفظ ارتباط حسنه با اسپانسرهای طرف قرارداد خود، درج تبلیغات روی پیراهن تیم‌های ملی را در مقدماتی جام جهانی 2022 ممنوع کرد و این موضوع را از طریق AFC، به اطلاع 12 فدراسیون حاضر در این مرحله از مسابقات رساند.

کد خبر: 1108374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =