بیش از هزار شغل از سوی مزرعه تحقیقاتی کشت گیاهان دارویی واحد شهرکرد ایجاد شد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: مزرعه تحقیقاتی کشت گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، برای بیش از هزار نفر شغل ایجاد کرده است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، رییس و اعضای شورای شهر شهرکرد با رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری دیدار و گفت‌وگو کردند. 

ابراهیم رحیمی رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ضمن تبریک شایسته شوراهای شهر شهرکرد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با داشتن بیش از ۶۰۰ عضو علمی تمام وقت و حق التدریس، ۲۵۰ کارمند تمام وقت و۱۰ هزار دانشجو، ۴۰ درصد از آموزش عالی استان را فراهم کرده است.

وی بیان کرد: در مباحث آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری سرآمد است که با شیوع بیماری کرونا در عرض چند هفته با ایجاد زیرساخت‌های لازم از آموزش حضوری ۴۰ ساله به آموزش غیرحضوری تغییر وضعیت داد و اکنون از لحاظ آموزش غیر حضوری، جز ۴  دانشگاه برتر در کل کشور است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در ادامه افزود: این دانشگاه در مباحث پژوهشی، اولین واحد دانشگاهی و از لحاظ سامانه معتبر بین المللی سایمگو، نهمین واحد دانشگاهی برتر از ۵۰۴ واحد دانشگاهی در کل کشور است.

رحیمی یادآور شد: ۵ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، جز ۵ درصد دانشمندان برتر جهان هستند و همواره بهترین پژوهشگر برتر کشور حداقل دو مورد از دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری است به طوری که امسال فناور برتر کشور از دانشگاه آزاد اسلامی استان بود.

وی تاکید کرد: بهترین آزمایشگاه‌های تخصصی در بحث بیوتکنولوژی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد و بهترین آزمایشگاه های بتون در بروجن وجود دارند.

رحیمی خاطرنشان کرد: مزرعه تحقیقاتی کشت گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، با مدرن ترین روش‌های آبیاری و کشت در حال فعالیت است که نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مجلس ، استاندار و شهردار از آن بازدید کردند.

وی گفت: این مزرعه برای ۱۰ دانشجوی مقطع دکتری و کارشناسی ارشد شغل ایجاد کرده است و حدود هزار نفر از خانم‌های بدسرپرست یا بدون سرپرست تحت پوشش بهزیستی را برای کار در مزرعه استخدام کرده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: این دانشگاه چندین مدرسه تخصصی در زمینه گیاهان دارویی، آبزیان، پرورش اسب، شرکت های دانش بنیان و فناور با همکاری فنی و حرفه ای راه اندازی کرده است و تلاش بر این است که باشگاه اسب سواری دانشگاه، قطب پرورش اسب های قدرتی استان و کشور شود. 

محمدرضا بیاتی رییس شورای اسلامی شهرکرد هم در این نشست،گفت: حرکت دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی چابک تر از سیستم های دولتی است.

وی افزود: اعضای شورای ششم، افرادی با انگیزه قوی و برنامه محور هستند و از دیگر خصوصیات این شورا، شفافیت در عمل و قانون مداری است.

در این جلسه مقرر شد جاده دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد بازسازی و حاشیه آن گلکاری شود و مسیر دوچرخه سواری برای این جاده در نظر گرفته شود. همچنین برای احیای فضای سبز دانشگاه و آسفالت پارکینگ‌های داخل دانشگاه همکاری بین شهرداری و دانشگاه ایجاد شود.

همچنین در این دیدار مقرر شد از سیستم تصفیه فاضلاب دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برای قسمت‌های شهری و حاشیه دانشگاه استفاده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1108381

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =