کرزی و عبدالله در حبس خانگی هستند

شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» به نقل از یک منبع گزارش داد، حامد کرزی رئیس‌جمهور اسبق افغانستان و عبدالله عبدالله عملا در پایتخت، در بازداشت خانگی هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، در شرایطی که سخنگویان طالبان بر لزوم تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان با حضور همه شخصیت‌های این کشور تاکید کرده است، یک رسانه آمریکایی مدعی شده که حامد کرزی و عبدالله عبدالله در بازداشت خانگی به سر می‌برند.

شبکه «سی‌ان‌ان» در صفحه اینترنتی ویژه خود برای خبرهای مربوط به افغانستان، روز پنجشنبه (امروز) به نقل از یک منبع گزارشی درباره وضعیت این روزهای دو چهره شناخته شده و مقام پیشین دولت افغانستان منتشر کرد.

منبع استنادی این رسانه آمریکایی ادعا کرد که حامد کرزی رئیس‌جمهور پیشین افغانستان و عبدالله عبدالله رئیس «شورای مصالحه ملی» این کشور در کابل پایتخت این کشور «عملا در بازداشت خانگی» به سر می‌برند.

در این گزارش به نقل از «یک منبع» آمده است که طالبان نیروهای حفاظتی و امنیتی حامد کرزی رئیس‌جمهور پیشین افغانستان و عبدالله عبدالله  را خلع سلاح کرده‌اند.

به گفته این منبع، طالبان روز دوشنبه همه تسلیحات و خودروهای تیم حفاظت مسلح حامد کرزی جمع آوری و توقیف کرد و این موضوع باعث شد که او به خانه عبدالله عبدالله برود و آنجا سکونت گزیند.

منبع استنادی شبکه سی‌ان‌ان که این رسانه اشاره‌ای به نام و هویت او نکرده است، همچنین اعلام کرد که نیروهای طالبان روز چهارشنبه (دیروز) به خانه عبدالله عبدالله هم رفتند و تسلیحات و خودروهای تیم حفاظت او را توقیف کردند.

این منبع افزود: «کرزی و عبدالله بدون محافظشان (نیروهای حفاظتی)، عملا در کابل در بازداشت خانگی هستند».

طبق گزارش سی‌ان‌ان، یک سخنگوی طالبان هفته گذشته در مصاحبه با این رسانه گفته بود که طالبان خواهان ایجاد یک حکومت فراگیر در افغانستان است و از زمان تسلط بر کابل، گفت‌وگوهایی در این زمینه با حامد کرزی و عبدالله عبدالله داشته است.

یک منبع به سی‌ان‌ان گفت، در حالی که هفته گذشته عبدالله عبدالله درباره ایجاد حکومت فراگیر توسط طالبان ابراز خوشبینی کرده بود، اما حالا خوشبینی او در این باره کمتر شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1108418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =