طرح وزیر نیرو برای تامین آب شرب خوزستان

وانگ یی، عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین با ارسال پیامی انتخاب حسین امیرعبداللهیان به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو، امروز در رابطه با موضوع آب خوزستان اظهار کرد: در بحث آب شرب و کشاورزی، مسئله کمی پیچیده‌تر می‌شود و در حال حاضر سه طرح بزرگ آب در سطح استان داریم.

وی افزود: طرح غدیر ۲۶ شهر بزرگ استان را جهت تامین آب شرب و بعضا کشاورزی مشمول خود می‌کند، فاز اول این طرح برای تامین آب از سد کرخه انجام شده و آب تقریبا به ۱۸ شهر رسیده اما کیفیت آن به خصوص در سال‌های کم‌بارش مناسب نیست.

وزیر نیرو در رابطه با طرح غدیر عنوان کرد: پیش‌بینی شده بود که منبع و مخزن آب به سد دز تغییر پیدا کند اما در حال حاضر این طرح تقریبا متوقف است.

وی افزود: طی سفری که داشتیم و طبق بررسی‌های صورت گرفته قرار بر این شد که با یک روش میانبر بتوانیم بسیار سریع‌تر آب دز را به ایستگاه پمپاژ ام‌الدبس برسانیم تا وارد شبکه شود. البته آب دز با کیفیت بسیار خوب خواهد بود.

محرابیان گفت: همچنین دو شبکه آبرسانی دیگر در شمال شرق و جنوب شرق داریم که امیدواریم سرعت بیشتری بگیرد و به زودی شاهد رفع مشکلات مردم در زمینه‌های آب و فاضلاب باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1108494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =