افغانستان ۱۴ میلیون گرسنه دارد

سازمان برنامه جهانی غذا (WFP) که یکی از ادارات تابعه سازمان ملل است، گزارش داد که از هر سه افغان یک نفر یا به عبارتی در مجموع ۱۴ میلیون نفر امروز گرسنه هستند و دو میلیون کودک این کشور نیز دچار سوء تغذیه هستند و نیاز فوری به درمان دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از هلنیک شیپینگ، سازمان برنامه جهانی غذا (WFP) که یکی از ادارات تابعه سازمان ملل است، گزارش داد که از هر سه افغان یک نفر یا به عبارتی در مجموع 14 میلیون نفر امروز گرسنه هستند و دو میلیون کودک این کشور نیز دچار سوء تغذیه هستند و نیاز فوری به درمان دارند.

در عین حال، از ابتدای سال جاری میلادی، درگیری‌ها و ناامنی‌ها بیش از 550 هزار نفر از مردم افغانستان را از خانه‌های خود رانده است و حدود 70 هزار نفر از مردم آواره این کشور در پایتخت جمع شده اند.

با افزایش هزینه‌های تغذیه در ماه‌های اخیر، جان ایلیف، مدیر منطقه‌ای سازمان برنامه جهانی غذا خاطرنشان کرد که امروز، 14 میلیون نفر در افغانستان برای تهیه غذای خود مشکل دارند.

وی همچنین تأکید کرد که قیمت گندم در ماه‌های گذشته 25 درصد افزایش یافته است و بنابراین، با این شرایط اقتصادی و آشفتگی سیاسی… بسیار دشوار است که این کشور در آینده از نظر غذایی ایمن باشد و کودکان دچار سوء تغذیه نباشند.

طی ماه جاری میلادی، سازمان برنامه جهانی غذا قرار است محموله‌های آرد گندم، روغن، عدس و نمک را برای تقریباً 500000 نفر در داخل و اطراف مزار، چهارمین شهر بزرگ افغانستان، تهیه کند.

با این حال، از آنجا که ذخایر آرد گندم متعلق به این آژانس سازمان ملل تا ماه اکتبر به پایان می‌رسد، نیاز به کمک‌های فوری اولیه برای حمایت از میلیون‌ها نفر دارد که برای تحویل غذا وابسته هستند.

این سازمان تأکید کرد اکنون زمانی است که افغانستان بیشترین نیاز را دارد و ما به جامعه بین المللی نیاز داریم تا از آن‌ها حمایت کنند.

برنامه جهانی غذا تأمین مالی نیازهای موجود در افغانستان، ایران، پاکستان و تاجیکستان را ضروری‌ترین مورد توصیف کرد و گفت که برای افغانستان 200 میلیون دلار و برای کشورهای همسایه آن 22 میلیون دلار نیاز است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1108498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =