تغییر سیاست‌های کلان اقتصادی، عامل رشد این روزهای بورس

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: تغییر سیاست‌های کلان اقتصادی کشور که با انتخابات ریاست جمهوری شروع شد، در رشد بازار سرمایه تاثیرگذار بوده است.

همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص رشد این روزهای بازار سرمایه عنوان کرد: تغییر سیاست‌های کلان اقتصادی کشور که با انتخابات ریاست جمهوری شروع شد و اکنون با تشکیل کابینه به مرحله اجرایی رسیده، در رشد بازار سرمایه تاثیرگذار بوده است.

این کارشناس اظهار کرد: رویکردهای رئیسی و اعضای کابینه وی نسبت به بازار سرمایه، رویکردهای مثبتی بوده و بازار نیز همزمان با حضور رئیسی در انتخابات روند صعودی خود را آغاز کرده است.

وی در ادامه افزود: حضور رئیسی در تالار معاملات و بعد از آن حمایت‌هایی که وی و خاندوزی، وزیر اقتصاد نسبت به بازار سرمایه داشتند به خصوص در جریان رای اعتماد هفته گذشته، به رشد بازار کمک شایانی کرده است.

دارابی همچنین تثبیت نرخ ارز و گزارش‌های خوب شرکت‌ها که به واسطه قیمت‌های مناسب جهانی حاصل شده است را در این امر بسیار تاثیر گذار دانست.

وی در مورد مقطعی یا ادامه دار بودن رشد بازار سرمایه نیز عنوان کرد که بخشی از این رشد به جبران افت بازار در سال گذشته است و اظهار کرد که این روند پایدار خواهد بود، مگر اینکه دولت به سیاست‌هایی که وعده داده عمل نکند.

کارشناس بازار سرمایه در پایان در خصوص پیش‌بینی خود از روند بورس نیز اذعان کرد: اگر نرخ بهره بالا نرود و دولت از ارزپاشی در بازار اجتناب کند، با یک نرخ بهره معقول و یک نرخ ارز با ثبات می‌توانیم رشد خوبی را در بازار شاهد باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1108607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =