چین: اکثر اتباع خود را از افغانستان خارج کرده‌ایم

وانگ یو اعلام کرد که اکثر اتباع چین به سلامت از افغانستان خارج شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از «سی‌جی‌تی‌اِن»، وانگ یو، سفیر چین در افغانستان، امروز (شنبه)  با صدور بیانیه‌ای  اعلام کرد که اکثر اتباع چینی از افغانستان خارج شده اند.

در بیانیه وانگ آمده است که سفارت چین در کابل در ارتباط و هماهنگی با طالبان برای خروج امن شهروندان بوده است.

او در ادامه با اشاره به ارتباط با طالبان افزود:  «طالبان وعده داده که امنیت شهروندان، موسسات و شرکت‌های چینی در این کشور را تضمین خواهد کرد.»

وانگ همچنین توضیح داد: «آن‌ها  ضمانت نامه‌های امنیتی را برای برخی از شهروندان چینی صادر کرده اند.»

سفیر چین افزود که سفارت همچنان تحولات  افغانستان را دنبال می‌کند، تماس‌های گسترده‌ای با جناح‌های مختلف برقرار کرده، روابط دوجانبه را تقویت می‌کند  و به شهروندان چینی در افغانستان کمک می‌کند تا مشکلات خود را از طریق  سفارت حل کنند.

سفارت همچنین به کسانی که قصد دارند داوطلبانه در افغانستان بمانند، هشدار داد که آگاهی‌های لازم برای حفظ امنیت خود را کسب کنند، به آداب و رسوم محلی افغانستان پایبند باشند و از مناطق خطرناک مانند فرودگاه کابل دوری کنند.

چندی پیش نیز شی جین پینگ، رئیس جمهور چین اظهار کرد همه کشورهایی که در خاک افغانستان حضور دارند باید یک چارچوب سیاسی باز و در عین حال جامع داشته باشند، سیاست‌هایی پایا و میانه‌رو در پیش بگیرند و روابط خود را با تمام گروه‌های تروریستی قطع کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1108632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =