توزیع روزانه ۱۲۰۰ تن مرغ گرم و منجمد در تهران

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی از توزیع روزانه ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ تن مرغ منجمد و گرم در تهران خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، محمد کمالی سروستانی مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه التهاب بازار جوجه کماکان ادامه دارد، اظهار کرد: هم اکنون قیمت هر قطعه جوجه یکروزه  به بالای ۱۰ هزار تومان رسیده است که این افزایش قیمت جوجه، حدود ۲ هزار و ۳۰۰ تا ۲ هزار و ۴۰۰ تومان روی قیمت تمام شده مرغ زنده اثر دارد.

کمالی سروستانی با تاکید بر تامین به موقع نهاده های دامی بیان کرد: با وجود افزایش قیمت محصولات رقیب و جایگزین، فشار بر بازار مرغ بیشتر می شود که عدم تامین به موقع نهاده ها بر بازار اثر منفی می گذارد.

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: با احتساب قیمت هر قطعه جوجه یکروزه، نرخ تمام شده هر کیلو مرغ ۱۹ هزار و ۹۵۰ تومان و نرخ جوجه ۱۰ هزار تومان، قیمت تمام شده ۲۰ هزار و ۱۰۰ تا ۲۰ هزار و ۲۰۰ تومان است.

وی از توزیع روزانه ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تن مرغ منجمد و گرم در کشور خبر داد و گفت: روزانه ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ تن از این میزان در تهران عرضه می شود.

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: گرچه سامانه بازارگاه اعلام بار می کند، اما زمان حمل نهاده از بنادر تا توزیع بدست مرغدار مشکلاتی وجود دارد.

به گفته وی، علی رغم آنکه مرغ زنده با نرخ مصوب ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان توزیع می شود، اما مرغ گرم بسته به نقاط مختلف شهر از ۳۲ هزار تومان تا بالای ۴۰ هزار تومان عرضه می شود.

این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی بیان کرد: بنابر آخرین آمار در مرداد ۱۱۲.۵ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که ممکن است آمار نهایی به ۱۱۳.۵ میلیون قطعه برسد که در شرایط عادی این‌میزان گوشت، مرغ مورد نیاز را تامین می کرد، اما بواسطه تولید در فصل گرما و نحوه تامین نهاده حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار تن گوشت مرغ کمتری تولید می شود.

کمالی سروستانی ادامه داد: با اصلاح نظام توزیع بعد از کشتار، برقراری نظم در تامین نهاده و اصلاح قیمت بر مبنای نرخ واقعی و کارشناسی شده التهابات بازار به پایان می رسد و در نهایت مرغ با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار می گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1108643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =