درآمد 5 میلیارد ریالی مرکز رشد گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اصفهان

رئیس مرکز رشد گیاهان دارویی واحد اصفهان (خوراسگان) گفت: پیش بینی می شود ٥ میلیارد ریال درآمدزایی برای مرکز شامل ٣ میلیارد ریال مستقیم و ٢ میلیارد ریال غیر مستقیم، در ۱۴۰۰ محقق شود.

کامران صفوی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز به مهمترین فعالیت های این مرکز اشاره کرد و گفت: جذب هسته ها و واحدهای فناور جزو اهم فعالیت های این مرکز است که برای این مهم باید از روش های گوناگون، مزایا و امکانات این مراکز را در سطح واحد، استان و کشور اطلاع رسانی کرد. 

وی ادامه داد: در این راستا برگزاری رویداد ایده شو در دستور کار است که به صورت مستقیم افراد ایده های خود را ارسال می کنند و پس از کسب شرایط لازم می توانند درخواست استقرار در مرکز را ارائه دهند. همچنین برگزاری چالش فناوری نیز در همین مسیر تعریف می شود که بنا به درخواست صنعت، ایده و محصول مشخصی جهت تولید مطرح می شود و افراد می توانند جهت تجاری سازی طرح مورد نیاز صنعت، در مرکز مستقر شوند.

صفوی همچنین برگزاری جلسات با هیئت رئیسه و اعضای هیات علمی دانشکده ها و دانشگاه های مختلف در راستای آشنایی با فرآیندهای استقرار در مرکز رشد و نحوه حمایت های مالی و معنوی را از دیگر روش های جذب مخاطبین دانست و تصریح کرد: با توجه به طرح پایش، در صورتی که پایان نامه های دانشجویان در راستای رفع موانع و یا نیازهای مشخص باشد، جهت ورود به مرکز مورد حمایت قرار خواهد گرفت. 

رئیس مرکز رشد گیاهان دارویی واحد اصفهان با اشاره به ویژگی‌های لازم برای واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد خاطرنشان کرد: واحدها و هسته های فناور می بایست در مسیر فعالیت های علمی به سمت تولید محصول و دانشی حرکت کنند که دارای ویژگی های مشخص و ممتاز باشد تا بتوانند محصول تولیدی را به صورت دانش بنیان ثبت کنند. لذا در این راستا ضمن بهره گیری از مشاوران و کارگزاران خبره، واحدهای فناور از آموزش های لازم بهره می برند تا در یک فرایند مطلوب که حاصل تحقیق و توسعه شرکت است، بتوانند مجوز دانش بنیان را برای محصولات خود کسب کنند.

وی در پایان تاکید کرد: مدل های مختلف درآمدزایی از طریق قراردادهای مرکز رشد، demoday و اقتصاد دانش بنیان مد نظر است و پیش بینی می شود ٥ میلیارد ریال درآمد زایی برای مرکز که شامل ٣ میلیارد ریال مستقیم و ٢ میلیارد ریال غیر مستقیم در ۱۴۰۰ محقق شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1108715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =