آقای وزیر بهداشت؛ پیگیر تحقق وعده‌هایتان باشید!

جمعی از دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در نامه‌ای از وزیر بهداشت خواستند، تا از همین امروز پیگیر تحقق وعده‌هایی که در صحن علنی مجلس داده، باشد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، جمعی از دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در نامه‌ای ضمن یادآوری وعده‌های بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هنگام اخذ رای اعتماد از مجلس، از وی خواستند تا پیگیر تحقق این وعده‌ها باشد.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: با توجه به موفقیت شما در کسب رای اعتماد نمایندگان مجلس جمهوری اسلامی ایران، بسیج دانشجویی در جهت پیشبرد اهداف کلان جمهوری اسلامی ایران در کنار یاری دادن و همکاری، مسلما وظیفه مطالبه گری و پیگیری تعهدها و وعده‌های داده شده شما که در پیشگاه خداوند و نمایندگان محترم مردم در صحن علنی مجلس متعهد شده اید را رها نخواهد کرد. بدین‌وسیله چند تعهدی که شما در تاریخ ۱ شهریور ماه در صحن علنی مجلس جمهوری اسلامی ایران داده اید را یادآور شده و تحقق آن‌ها را به دقت دنبال خواهیم کرد.

در این نامه مطرح شده است: اولین و مهمترین این تعهدها، تمام وقت بودن خود، معاونان شما، روسای دانشگاه‌ها، معاونان روسای دانشگاه‌ها و روسای بیمارستان‌های آموزشی در سراسر کشور بوده است. شک نکنید که در کنار مجلس اسلامی که قول پیگیری این تعهدات را به ملت شریف ایران داده است ما نیز فعالانه پیگیری و مطالبه خواهیم کرد.

دانشجویان در این نامه بیان کردند: همانطور که در قانون بند ب ماده ۷۴ قانون برنامه ششم توسعه عنوان شده است که: کلیه پزشکان، دندانپزشکان و داروسازانی که در استخدام پیمانی یا رسمی دستگاه‌های اجرایی موضوع این قانون هستند، مجاز به فعالیت انتفاعی پزشکی در سایر مراکز تشخیصی، آموزشی، درمانی و بیمارستان‌های بخش خصوصی و عمومی غیردولتی با رعایت تبصره ۱ ماده واحده» قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل مصوب ۱۱/۱۰/۱۳۷۳ یا فعالیت انتفاعی پزشکی در بخش خصوصی مرتبط با حوزه ستادی مربوط به غیر از دستگاه اجرایی خود نیستند، مسئولیت اجرای این بند به عهده وزارتخانه‌های مربوطه، معاونان و مسولان مالی دستگاه‌های مذکور است.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: واکسیناسیون کامل جامعه هدف بالای ۱۲ سال طی ۶ ماه آینده با حمایت دولت و سایر نهادها، توجه ویژه به مناطق محروم و کم برخوردار در توزیع امکانات و گماشتن نیروی انسانی ماهر در این مناطق،  تاکید بر اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبری در حوزه سلامت و جمعیت و سرلوحه قرار دادن آن ها، تاکید بر اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع، تاکید بر ارتقای کمی و کیفی زیرساخت‌های بهداشت اعم از جذب نیروی انسانی فنی و کارشناس، تمهید تجهیزات، نوسازی و بازسازی فضای فیزیکی خانه‌های بهداشت و مراکز جامعه سلامت، تعامل با مجلس شورای اسلامی به عنوان یک ضرورت و استفاده از ظرفیت‌های مجلس در حل تمام مسائل و مشکلات نظام سلامت از دیگر وعده‌های شما است.

در این نامه خاطرنشان شده است: تاکید بر قانون مداری و قانون گرایی، انتخاب مدیران صالح و کارآمد، عدالت و مبارزه طلبی با فساد، توجه به سبک مدیریت انقلابی و مردم گرایی، خلاقیت و نوآوری، مشورت و تصمیم گیری با خرد جمعی و مبارزه با خویشاوند سالاری، اتخاذ سیاست‌های مناسب در راستای بازشناسی، تبین، ترویج، توسعه و نهادینه نمودن طب سنتی و توسعه کمی و کیفی بیمه‌های درمانی با هدف همگانی سازی بیمه پایه درمان و پوشش نیازهای درمانی از سایر وعده‌های وزیر بهداشت است.

در بخش پایانی این نامه آمده است: دانشجویی که شرعاً وظیفه مطالبه منافع به حق این ملت شریف را برعهده دارد، هرگز اجازه نخواهد داد که جان مردم تهدید و سلامت آن‌ها مورد خطر قرار گیرد و علاوه بر اینکه از کمیسیون بهداشت مجلس انتظار انجام وظیفه و پیگیری تعهدات وزیر بهداشت را دارد، خود نیز مستقیما این موارد را از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا اجرای کامل تعهدات، مطالبه خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1108722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =