علوم پزشکی تهران؛ برترین دانشگاه «انسان‌ساز و حکمت بنیان» کشور

دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و شیراز توانسته‌اند رتبه اول تا سوم را بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در شاخص دانشگاه «انسان‌ساز و حکمت بنیان» کسب کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز،  نتایج رتبه بندی علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی (رعد) در سال ۱۴۰۰ روز گذشته ۷ شهریور ماه منتشر شد. این رتبه‌بندی با مشارکت فعال سه معاونت آموزشی، تحقیقات و فناوری و فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفته و مدیریت و هماهنگی فرایند رتبه‌بندی علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی را دبیرخانه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی بر عهده داشته است.

 رتبه‌بندی رعد ۱۴۰۰ با تکیه بر مدل شش وجهی تعالی دانشگاه‌ها و با همکاری و همفکری دانشگاه‌های علوم پزشکی و مدیران ستادی، شاخص‌هایی همگن را از هر سه حوزه آموزشی، دانشجویی و فرهنگی و تحقیقات و فناوری در ۶ بعد استخراج کرده که شامل سرآمدی و مرجعیت علمی، انسان‌ساز و حکمت‌بنیان، دانشگاه نسل آینده و فناور، مأموریت‌گرا، پاسخگویی و مطرح در گستره بین‌الملل است.

۶۹ دانشگاه، دانشکده و مؤسسه در این رتبه‌بندی بر اساس ۵ رده ماموریتی طبقه‌بندی شده‌اند که از جمله آن می‌توان به ۱۳ دانشگاه مرکز کلان مناطق آمایشی و دانشگاه‌های بزرگ تهران، ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی مرکز استان، ۱۵ دانشگاه علوم پزشکی غیر مرکز استان، ۱۶ دانشکده علوم پزشکی مستقل و ۵ دانشگاه و موسسه با ماموریت خاص اشاره کرد.

ایسکانیوز در گزارش زیر به بررسی برترین دانشگاه‌های علوم پزشکی مرکز کلان مناطق آمایشی براساس شاخص «دانشگاه انسان‌ساز و حکمت بنیان»  پرداخته‌ است.

علوم پزشکی تهران؛ برترین دانشگاه «انسان‌ساز و حکمت بنیان» کشور

همان‌طور که می‌دانید دانشگاه نهادی محوری در جامعه به شمار می‌رود. به‌همین منظور فرهنگ دانشگاه باید بکوشد در تمامی زمینه‌ها گرایش به ارزش‌ تبدیل کند. در این راستا ساختارهای ارزش‌مدار و اخلاق‌محور محور از اهمیت بسیاری برخوردار است. دانشجو در یک دانشگاه اخلاق محور، به سمت کامل شدن پیش می‌رود. انتظار می رود دانشگاه‌ها اهتمام ویژه‌ای به سلامت معنوی جامعه داشته و تلاش کنند موازین اخلاق حرفه‌ای در تمامی سطوح نهادینه شود.

در جدول زیر رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی مرکز کلان مناطق آمایشی و دانشگاه‌های بزرگ تهران در شاخص « انسان ساز و حکمت بنیان» مورد بررسی قرار گرفته است:

رتبه

نام دانشگاه

امتیاز تراز شده

۱

دانشگاه علوم پزشکی تهران

۲۰۰.۰۰

۲

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

۱۹۷.۰۲

۳

دانشگاه علوم پزشکی شیراز

۱۹۱.۵۲

۴

دانشگاه علوم پزشکی تبریز

۱۸۵.۷۶

۵

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

۱۷۹.۶۷

۶

دانشگاه علوم پزشکی همدان

۱۶۹.۰۲

۷

دانشگاه علوم پزشکی ایران

۱۵۶.۷۲

۸

دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

۱۵۵.۱۰

۹

دانشگاه علوم پزشکی کرمان

۱۵۳.۷۷

۱۰

دانشگاه علوم پزشکی زنجان

۱۴۰.۷۵

۱۱

دانشگاه علوم پزشکی مازندران

۱۳۳.۶۵

۱۲

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

۱۲۶.۲۶

۱۳

دانشگاه علوم پزشکی مشهد

۱۲۰.۷۷

بر این اساس، دانشگاه علوم پزشکی تهران با امتیاز ۲۰۰ بین دانشگاه‌های علوم پزشکی مرکز کلان مناطق آمایشی و دانشگاه‌های بزرگ پایتخت توانسته است رتبه اول را در شاخص دانشگاه «انسان‌ساز و حکمت بنیان» کسب کنند. دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با امتیاز  ۱۹۷.۰۲ و دانشگاه علوم پزشکی شیراز با امتیاز ۱۹۱.۵۲ نیز به ترتیب رتبه دوم و سوم را در این لیست به خود اختصاص داده‌اند.

دانشگاه‌های علوم پزشکی تبریز، اصفهان، همدان، ایران، جندی شاپور اهواز، کرمان، زنجان، مازندران، کرمانشاه و مشهد نیز به ترتیب توانسته‌اند رتبه ۴ تا ۱۳ بین دانشگاه‌های علوم پزشکی مرکز کلان مناطق آمایشی و دانشگاه‌های بزرگ پایتخت در شاخص دانشگاه «انسان‌ساز و حکمت‌بنیان» کسب کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1108740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =