حماس: هرگز از حقوق مردم فلسطین کوتاه نمی‌آییم

هم‌زمان با اعلام مصر مبنی بر باز شدن گذرگاه رفح به دنبال تهدید گروه‌های مقاومت، جنبش حماس تأکید کرد که آرامش فلسطینیان در گرو تحقق آرمان آن‌هاست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، «فوزی برهم»، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از همه فلسطینی‌ها خواست به مسئولیت خود در قبال آرمان فلسطین عمل کنند.

او امروز یکشنبه گفت که «مردم ما هرگز سیاست‌های اشغالگران یا چانه‌زنی بر سر حقوق ملی خود را برنمی‌تابند و در مسیر مبارزه برای به دست آوردن این حقوق ادامه خواهند داد».

برهم گفت: «ما از همه می‌خواهیم مسئولیت‌هایشان را برعهده گرفته و به اشغالگران برای پایان دادن به محاصره ظالمانه فشار وارد کنند؛ چرا که هیچ آرامش و ثباتی تا زمانی که مردم ما از زندگی آزاد و کریمانه محروم باشند، محقق نخواهد شد».

اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین دیروز شنبه طی فراخوانی در واکنش به ادامه محاصره غزه و مخالفت رژیم تل‌آویو با ورود کمک‌های مالی و کالاها و مواد مورد نیاز به این منطقه اعلام کرد که عملیات خشم شبانه و ارسال بالن‌های آتش‌زا را از روز یکشنبه آغاز خواهد کرد. به دنبال تجمع برخی از جوانان فلسطینی در مرز غزه با شهرک‌های صهیونیستی، رژیم اسرائیل به چند نقطه در غزه حمله کرد.

مصر گذرگاه رفح را باز کرد

تهدید دیروز گروه‌های مقاومت اگر چه پاسخ همراه با حمله صهیونیست‌ها را برعهده داشت که بیشتر برای حفظ آبروست، ولی این تهدید به صورت غیر مستقیم کارگر افتاد و مصر مجبور شد امروز یکشنبه گذرگاه رفح را باز کند.

مقامات مصری امروز رسماً اعلام کردند که این گذرگاه واقع بین این کشور و نوار غزه، به صورت دو طرفه تا چند روز باز خواهد بود. منابع صهیونیست و عرب هفته گذشته مدعی شده بودند قاهره برای مجبور کردن حماس برای تداوم آتش‌بس و توافق بر آرامش در مرزهای نوار غزه این گذرگاه را بسته است.

نوار غزه که بین دریا، فلسطین اشغالی و مصر محصور است، هفت گذرگاه ارتباطی دارد و به غیر از گذرگاه رفح (در جنوب) که زیر نظر مصر است شش گذرگاه دیگر آن، یعنی «بیت حانون (ایزر)»، «الشجاعیه»، «القراره (کوسوفیم)»، «العوده یا (صوفا)»، «کرم ابوسالم» و «المنطار» زیر نظر رژیم صهیونیستی است.

تمام این گذرگاه‌ها به جز سه گذرگاه رفح، ابوسالم و بیت حانون که با مقرارت خاص گاهی باز می‌شود، حدود چهارده سال است که بسته شده‌اند.

نگرانی سیاسی صهیونیست‌ها از حوادث غزه و کرانه باختری

در همین ارتباط، «امیر بوحبوط»‌، خبرنگار نظامی وب‌سایت عبری نوشت که مداخله آمریکا در میدان فلسطین افزایش خواهد یافت و این مسئله می‌طلبد که حکومت اسرائیل تغییراتی نه فقط در سیاست‌های داخلی خود بلکه در قبال سیاست‌های خود در کرانه باختری و غزه ایجاد کند؛ چرا که معادله بازسازی غزه در مقابل تحویل سربازهای اسرائیلی اسیر، چالش برانگیز بوده و مورد قبول دولت آمریکا نیست.

از ساحل غزه هم خبر می‌رسد قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی به سمت قایق‌های ماهیگیران غزه در منطقه «السودانیه» با مسلسل آتش گشوده است.

ارتش رژیم صهیونیستی: برای آغاز عملیات جدید احتمالی در غزه آماده می‌شویم

آیا غزه شاهد درگیری جدیدی خواهد بود؟

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1108778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =