میرکاظمی: دولت سیزدهم روی ریل دولت روحانی نمی رود

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: باید شاخص‌های کلان کشور مورد حمایت قرار بگیرد و برای آن برنامه‌ریزی داشته باشیم، دولت سیزدهم روی ریل دولت روحانی نمی رود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه امشب ۷ شهریور ماه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی رویکرد جدید سازمان برنامه و بودجه در دخل و خرج کشور پرداخت.

مسعود میرکاظمی با اشاره به کسری بودجه گفت: بودجه از ابتدا خوب تدوین نشده است، سال گذشته ۵۶۲ هزار میلیارد تومان مصارف کشور بود که از این ۵۶۲ هزار میلیارد تومان ۳۰ درصد از طریق واگذاری دارایی بوده است.

وی با اشاره به اینکه بودجه باید شفاف باشد افزود: تکلیف دستگاه‌ها در بحث رشد اقتصادی باید مشخص باشد، تکلیف استان‌ها باید روشن شود، اگر قرار است در بخش کشاورزی اتفاقی بیفتد باید آن را مشخص کنیم و برای آن منبع بگذاریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه در کالاهای اساسی حدود ۲۹۰ هزار میلیارد تومان برای نهاده‌های دامی و گندم یارانه در نظر گرفته شده است ادامه داد : آیا این سهمیه به وزارت جهاد کشاورزی می‌رسد، وزیر جهاد کشاورزی باید منابع در اختیار داشته باشد و مدیریت برگشت داشته باشد و استانداران باید افرادی اقتصادی باشند و باید جهت‌گیری اقتصادی داشته باشد، متاسفانه منابع را به نفت گره زده ایم .

میرکاظمی با اشاره به اینکه باید شاخص‌های کلان کشور مورد حمایت قرار بگیرد و برای آن برنامه‌ریزی داشته باشیم اظهار کرد: دولت سیزدهم روی ریل دولت روحانی نمی رود.

وی با اشاره به اینکه باید منابع را بتوانیم موثر کنیم خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به روند قبلی حرکت کنیم نه تنها منابع موثر نیست بلکه آن را هدر می‌دهیم. امروز سرمایه اجتماعی را از دست داده‌ایم، مشکلات فرهنگی و اقتصادی فراوانی داریم و هیچ عقل سلیمی نمی گوید که باید آن مسیر را ادامه دهیم .

میرکاظمی ادامه داد: باید کمک کنیم تا اهداف محقق شود، صدا و سیما باید کمک کند تا به سمت اصلاحات برویم البته مسیر سخت است اما شدنی است، باید تغییرات را دنبال کنیم ،باید اعتماد، اعتقاد و باور داشته باشیم که راهی جز این نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1108803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =