درهای فرودگاه کابل بسته شد

رسانه‌ی آمریکایی اعلام کرد درهای فرودگاه کابل بسته شده و واشنگتن گزارش‌های موثقی از حملات احتمالی تروریست‌ها دریافت کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از الجزیره، شبکه‌ای بی سی آمریکا اعلام کرد واشنگتن تمام ۲۸۰۰ کارمند افغانستانی خود در سفارت کابل را به همراه خانواده‌های شان از افغانستان تخلیه کرده است.

این شبکه در ادامه افزود: دیپلمات‌های آمریکایی همزمان با کاهش حضور نظامیان، فرودگاه کابل را ترک خواهند کرد.

شبکه‌ ای بی سی در پایان هم اضافه کرد: درهای فرودگاه کابل بسته شده و واشنگتن گزارش‌های موثقی از حملات احتمالی تروریست‌های داعش دریافت کرده است.

پیش از این هم یک مقام امنیتی غربی در کابل اعلام کرد نیروهای آمریکایی در مرحله نهایی تخلیه نیروهای نظامی خود از افغانستان هستند و بیش از هزار غیرنظامی ممکن است به پرواز نرسند.

این مقام امنیتی غربی که نخواست نامش فاش شود، امروز (یک‌شنبه) در مصاحبه با رویترز گفت: ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که همه غیرنظامیان خارجی و کسانی که در معرض خطر هستند، امروز از کابل خارج می‌شوند. پس از بررسی‌های لازم، نیروها پرواز خود را آغاز می‌کنند. اما باید بگویم ممکن است نتوانیم تمامی کسانی که در طول این مدت با ما همکاری داشتند را از افغانستان خارج کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1108808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =