هافبک دفاعی پرسپولیس خط خورد؟

میلاد سرلک به همراه مهدی ترابی و وحید امیری در حالی در اردوی تیم ملی ماند که مهدی عبدی و سعید آقایی خط خوردند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، اگر بپذیریم که وحید امیری سابقه بازی درخشان در جام جهانی را دارد و مهدی ترابی هم ستاره پرسپولیس است اما میلاد سرلک بازیکنی است که تازه به تیم ملی راه پیدا کرده است.

پس از مصدومیت کمال کامیابی نیا و وحید امیری در مصاف برابر بحرین، اسکوچیچ دو بازیکن جدید را به اردو فراخواند که میلاد سرلک و عارف غلامی بودند. به نظر می رسید عارف غلامی به جای وحید امیری و میلاد سرلک به جای کمال کامیابی نیا به اردوی تیم ملی دعوت شده باشند و ...

جالب آن که میلاد سرلک بلافاصله هم در دیدار با کامبوج برای تیم ملی به میدان رفت. او در نیمه دوم دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و کامبوج، میلاد سرلک جایگزین احمد نوراللهی شد و توانست نظر مثبت اسکوچیچ را به خود جلب کند.

دیروز با یکی از نزدیکان تیم ملی صحبت می کردیم که بحث به میلاد سرلک و علاقه زیاد اسکوچیچ به او شد. طرف به ما گفت: دراگان اسکوچیچ اعتقاد زیادی به سبک بازی میلاد سرلک دارد و شاید از بخت بد اوست که احمد نوراللهی هم مشابه سرلک با تجربه بیشتر حضور دارد. اسکوچیچ معتقد است سرلک ساده بازی می کند و ضریب اشتباهاتش بسیار کم است ضمن آن که توانایی بالایی در بازیسازی دارد و ...

حرفی که چندان هم گزاف نیست. هافبک دفاعی در فوتبال امروز اهمیت بسزایی دارد. هافبک دفاعی یکی از ستون های اصلی دفاع می باشد. شرایط بدنی او باید عالی باشد، زیرا هافبک دفاعی یکی از بازیکنانی است که از همه بیشتر باید بدود. جلوتر از مدافعین بازی می کند وظیفه او در میانه زمین، جلوگیری از حمله حریف است و در این امر نباید سعی کند که تکنیک خود را نمایش دهد. نقش هافبک دفاعی متناسب با منطقه ای که بازی می کند لحظه به لحظه فرق می کند.

هنگامی که او در دفاع است، مکمل مدافعین بوده یا مسئولیت دفاعی خویش را که از میانه ی زمین آغاز کرده است، ادامه می دهد. هنگامی که در وسط زمین است، یا کمک بازی گردان تیم با هافبک تهاجمی بازی دفاعی خود را رها می کند. هافبک دفاعی که مبارزی فوق العاده است، هرگز نباید غفلت کند. تیمی که دفاعی خوب دارد، ضرورتا باید هافبک دفاعی خوب هم داشته باشد. میلاد سرلک چنین خصوصیاتی دارد که تا به حال در اردوی تیم ملی مانده است. باور نمی کنید از یحیی گل محمدی بپرسید!

انتهای پیام/

کد خبر: 1108915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =