اولویت واکسیناسیون کرونا برای ۸۳ هزار هنرمند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز واکسیناسیون کرونا برای هنرمندان با توافق با وزارت بهداشت از امروز دوشنبه خبر داد و گفت: واکسیناسیون حدود ۸۳ هزار نفر از اهالی فرهنگ و هنر کشور در اولویت است

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز، محمدمهدی اسماعیلی روز دوشنبه در سفر به اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: کمک به اهالی فرهنگ و هنر یکی از اولویت‌های دولت در دوران همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ است زیرا این معضل آسیب جدی وارد کرده و بیشتر فعالیت های فرهنگی دچار رخوت و تعطیلی شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های دولت برای حمایت از جریان فرهنگی در برابر این بیماری فراگیر، اظهار داشت: در حال تدوین بسته حمایتی از اهالی فرهنگ و هنر در این دوران هستیم و امید است در مدت کوتاهی اتفاق بیفتد و اقدامات موثری در حمایت از هنرمندان داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار امیدواری کرد که واکسیناسیون هنرمندان علیه کرونا مقدمه‌ای برای از سرگیری فعالیت‌های فرهنگی در کشور باشد و با فروکش کردن موج کرونا در کشور در فضای مطابق با پروتکل‌های بهداشتی،  فعالیت فرهنگی و هنری رونق یابد و به وضعیت مطلوب برسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با بیان اینکه بر اساس ماموریت‌هایی که رهبر انقلاب در جلسه دولت بر آن تاکید کردند، حوزه فرهنگی و مدیریت فرهنگی نیاز به تحولات اساسی و ساختاری دارد، گفت: تقویت مرجعیت نظارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نظر ماموریتی که دارد، سرلوحه فعالیت‌های دولت است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه همه اولویت‌های کاری،  طرح‌های بزرگ اقتصادی و تصمیم‌ها نیاز به پیوست فرهنگی دارد، افزود: این موضوع در سند مهندسی فرهنگی مصوب شده اما تاکنون به نحو مطلوب پیش نرفته است.

وی با بیان اینکه ماموریت اصلی ما احیای مرجعیت فرهنگی در تصمیم‌گیری‌ها و اولویت‌های دولت است، تصریح کرد: فرهنگ و هنر قلمرو وسیعی در کشورمان دارد و بخش‌های متنوعی را شامل می‌شود بنابراین نگاه دولت به این بخش، عام است و در این نگاه دنبال قطبی سازی نیستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه حوزه فرهنگ و هنر باید از بازی‌ها و گروه‌های سیاسی جدا باشد، گفت: فرهنگ و هنر فاخر و پشت سر نظام و ولایت است و نباید وارد قطب بندی و جریان سازی کاذب شود که ما تلاش می‌کنیم این نگاه بر بخش فرهنگ و هنر حاکم شود.

طبق هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سامانه نوبت‌دهی واکسیناسیون برای هنرمندان بالای ۴۰سالی که کد ملی آنها از سوی صندوق اعتباری هنر به مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت ارسال شده است، باز شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح دوشنبه همزمان با هفتمین روز از هفته دولت برای حضور در آیین گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر وارد اصفهان شد.

محمدمهدی اسماعیلی برای گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر در گلزار شهدای شهر اصفهان حضور یافت و با آرمان های شهدای انقلاب اسلامی تجدید میثاق کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم پس از اخذ رای اعتماد مجلس شورای اسلامی در نخستین سفر استانی خود که به اصفهان صورت گرفت، علاوه بر حضور در مراسم گرامیداشت هفته دولت، با علما و اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان اصفهان دیدار خواهد کرد.

دوم تا هشتم شهریور به نام هفته دولت نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1108920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =