آمریکا از لیست کشورهای امن خارج شد

اتحادیه اروپا ضمن هشدار به کشورهای عضو این بلوک، محدودیت‌های سفر به آمریکا و ۵ کشور دیگر را بازگرداند.

به گزارش گروه بن الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از سی ان ان، منابع دیپلماتیک اتحادیه اروپا اعلام کردند این اتحادیه قصد دارد محدودیت‌های سفر در زمان همه‌گیری کرونا مانند قرنطینه و لزوم معاینه مسافران واکسینه نشده را دوباره اعمال کند.

یکی از مقامات اتحادیه اروپا نیز در این خصوص گفت: با شروع موج جدید کرونا چندین کشور از جمله آمریکا، لبنان، مونته‌نگرو، مقدونیه شمالی، کوزوو و اسرائیل از لیست کشورهای امن خارج خواهند شد.

این دیپلمات اروپایی افزود: در صورت عدم اعتراض کشورهای عضو اتحادیه اروپا تصمیم محدودیت سفر از امروز دوشنبه نهایی خواهد شد.

بر اساس گزارش‌های منتشره از منابع غربی مبتلایان به ویروس کووید -۱۹ در آمریکا خصوصا در هفته‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته اند، چراکه سویه بسیار مسری دلتا در بین آمریکایی‌ها در حال گسترش است و موارد کووید -۱۹ در بین کودکان به بالاترین سطح از زمستان گذشته رسیده است.

دکتر «آنتونی فائوچی» کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی در دولت آمریکا در این خصوص گفت: آنچه در حال حاضر اتفاق می‌افتد کاملاً غیرقابل پیش بینی است، اما قابلیت پیشگیری را دارد و اگر همه افراد واکسینه شوند می‌توانیم مقابل کووید-۱۹ بایستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1108928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =