آیت الله بحرینی یزدی درگذشت + زندگینامه

حضرت آیت الله حاج شیخ محمدرضا بحرینی یزدی در شامگاه روز یکشنبه هفتم شهریور جاری پس از گذراندن دوران طولانی بیماری به رحمت حق پیوست.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز، مرحوم حضرت آیت الله حاج شیخ محمدرضا بحرینی یزدی متولد سال ۱۳۱۲ در شهر زارچ واقع در استان یزد چشم به جهان گشود و در دامان پدر و مادری متدین و ولایتمدار رشد یافت و در سنین نوجوانی به حوزه علمیه یزد ملحق شدند و پس از گذراندن مقدمات علوم حوزوی جهت تکمیل مراتب تحصیلی به حوزه اصفهان تشریف بردند و از اساتید نامی آن دیار بهره‌ها بردند و سپس عازم حوزه علمیه مقدسه قم شدند و در آنجا از وجود آیات عظام خصوصا حضرت آیت الله العظمی بروجردی و نیز حضرت آیت الله العظمی امام خمینی بهره‌های فراوان برده و به مرتبه اجتهاد دست یافتند.

در مدت اقامت در قم بهره‌های بسیار و فراوان از درس خارج حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ مرتضی حائری یزدی که کفایتین را نزد معظم له خوانده بودند و با اصرار ایشان درس خارج آیت الله العظمی حائری آغاز شده بود، بردند و سپس به تهران مهاجرت کردند و در وادی تدریس و تبلیغ مشغول فعالیت شدند و در عرصه تبلیغ به جایگاه قابل توجهی دست یافت و به جهت ارائه مباحث اعتقادی عمیق و فاضلانه، منابر ایشان طرف توجه قشر دانشجو و متدینین و بازاریان انقلابی قرار گرفت.

در اعلامیه‌ها و منابری که داشتند هم اعضای ایشان به عنوان نفرات اول ارادتمندان حضرت امام و هم گرایشات ایشان به شدت در جهت تقویت مواضع رهبری نهضت و بصیرت زایی در میان اقشار مختلف مردم بود.

حضرت آیت الله حاج شیخ محمدرضا بحرینی یزدی در شامگاه روز یکشنبه هفتم شهریور جاری پس از گذراندن دوران طولانی بیماری به رحمت حق پیوست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1108951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =