جشنواره کتابخوانی رضوی؛ جشنواره‌ای با پشتوانه علمی، فرهنگی و اجرایی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه مردم استان مرکزی پر افتخار ترین استان کشور در حوزه مفاخر هستند، گفت: استان مرکزی دانشمندان بزرگی را به ایران، اسلام و جهان هدیه کرده است و در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی شخصیت های برجسته ی زیادی در استان مرکزی داریم. تداوم راه این افتخارت و شناخت این مفاخر منوط به مطالعه است.

به گزارش خبرنگار اراک خبرگزاری ایسکانیوز، حجت الاسلام عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در پی انتشار فراخوان یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی اظهار کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی یازدهمین دوره خود را در استان مرکزی می‌گذراند. این جشنواره در شمار جشنواره‌های خوب و تاثیر گذار کشور است. جشنواره‌ کتابخوانی رضوی به خوبی کتابخوانی را به‌صورت مسابقه و با تعیین جوایز جهت تشویق کودکان، نوجوانان و جوانان ترویج می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یازده دوره از این جشنواره تابحال برگزار شده است گفت: این موضوع نشان دهنده‌ موفقیت این جشنواره هست. جشنواره‌ها معمولا اگر از پشتوانه‌ی علمی، فرهنگی و اجرایی مناسبی برخوردار نباشند. در دوره‌ی اول متوقف می‌شوند. دوره‌ای که برگزار کننده‌ این جشنواره خود من بودم بیش از ۹۰۰۰ نفر در این جشنواره شرکت کردند. حتما امسال آحاد مردم فرهیخته‌ استان مرکزی، بیش از سال های گذشته در این جشنواره شرکت خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه همه‌ی ایران زائر امام رضا(ع)‌ هستند، افزود: مردم ما علاقه‌ بسیار زیادی به مطالعه زندگانی حضرت رضا(ع) دارند و دریافت معرفت نسبت به ایشان برایشان بسیار ارزشمند است.

حجت الاسلام عباس دانشی گفت: شناخت زندگانی امام عصر(عج) و ترویج فرهنگ مهدویت یکی از مهمترین اهداف این جشنواره است. امیدواریم که این جشنواره با قوت در استان مرکزی برگزار شود.

وی با بیان اینکه مردم استان مرکزی پر افتخار ترین استان کشور در حوزه مفاخر هستند، گفت: استان مرکزی دانشمندان بزرگی را به ایران، اسلام و جهان هدیه کرده است و در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی شخصیت های برجسته ی زیادی در استان مرکزی داریم. تداوم راه این افتخارت و شناخت این مفاخر منوط به مطالعه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1108956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =