کاهش نرخ تورم به کمتر از ۳۰ درصد در دولت سیزدهم / کابینه اقتصادی دولت توانمندی لازم را دارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: چنانچه کابینه اقتصادی دولت عملکرد خوبی از خود نشان دهند قطعا تا یکسال آینده نرخ تورم کاهش محسوسی خواهد داشت و شاید این نرخ به زیر ۳۰درصد نیز برسد.

حسن همتی؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرنگار ایسکانیوز در خصوص آینده معیشت مردم در دولت سیزدهم گفت: با توجه به تورم ۴۵درصدی که مرکز آمار کشور اعلام کرده باید عرض کنم که برنامه های وزرا در صحن علنی مجلس مطرح شد نشان میدهد که دولت سیزدهم کارآمدی و قابلیت لازم را برای برون رفت کشور از مشکلات اقتصادی و معیشتی را دارد فقط به این شرط که باید وزرای محترم به برنامه‌هایی که ارائه دادند عمل کنند که در این صورت مجلس هم کنار دولت خواهد بود.

وی ادامه داد: وزیر اقتصاد یکی از توانمندترین وزرای کابینه است که قطعا کمیسیون‌های مربوطه مجلس همراهی‌های لازم را با این وزاتخانه خواهد داشت ولی اولین موضوعی که باید مدنظر قرار گیرد؛ جلوگیری از رانت، فساد و دلال‌بازی در حوزه اقتصاد است که دولت قبل در این خصوص کوتاهی های زیادی داشته که سبب شده امروز ما در حوزه اقتصادی با چنین وضعیتی روبرو شویم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: چنانچه کابینه اقتصادی دولت عملکرد خوبی از خود نشان دهند قطعا تا یکسال آینده نرخ تورم کاهش محسوسی خواهد داشت و شاید این نرخ به زیر ۳۰درصد نیز برسد.

همتی در پایان بیان کرد: آقای خاندوزی علاوه بر اینکه نماینده مجلس نیز بودند و مشکلات مردم را میدانند به عنوان یک فرد صاحبنظر در مباحث اقتصادی و مدیر توانمند است که یکی از عوامل موفقیت ایشان در عرصه رفع مشکلات اقتصادی این موارد میتواند باشد.

پایان پیام/

کد خبر: 1108974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =