عقد 6 طرح برون دانشگاهی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی لرستان

واحدهای دانشگاه های آزاد اسلامی خرم آباد و دورود از واحدهای تابع استان لرستان از ابتدای سال 1400 تا پایان مرداد  این سال، 6 طرح برون دانشگاهی عقد قرارداد کردند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، در راستای ارتباط هر چه بیشتر، بخش های مختلف اجرایی، کشاورزی و صنعتی با دانشگاه، واحدهای دانشگاه های آزاد اسلامی خرم آباد و دورود از واحدهای تابع استان لرستان از ابتدای سال 1400 تا پایان مرداد  این سال ، 6 طرح برون دانشگاهی عقد قرارداد کردند.
رضا میر دریکوند رئیس شورای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان با اعلام این خبر گفت: از مأموریت ها و وظایف مهم دانشگاهها اجرای پژوهش ها و تحقیقات مبتنی بر نیاز جامعه است و دانشگاهها با اجرای این نوع تحقیقات می توانند سهم بسزایی در حل مشکلات بخش های مختلف جامعه داشته باشند. 
وی افزود: این گونه طرح ها بایستی مشکلی را که از طرف بخش های بیرون از دانشگاه اعلام می شود را در قالب یک تحقیق بررسی کرده و راه های علمی حل آن را ارایه کنند.  بدون شک پژوهش هایی که ایده اجرای آنها مبتنی بر نیاز یک بخش اجرایی است. در جای خود، می تواند بسیار موثر واقع شود. 
 دریکوند بیان کرد، این طرح ها مربوط به  بخش های دامپزشکی، خدمات، مراکز صنعتی  و اجرایی  است که به سفارش استانداری لرستان، دامپزشکی، شرکت توزیع برق استان لرستان و پالایشگاه شازند اراک انجام خواهد شد. 
وی مهم ترین این طرح ها  را  بررسی میزان باقیمانده های دارویی در طیور کشتاری استان، طراحی و ساخت دستگاه لانچر پرتاب کننده سیم در بحران سیل، به ترتیب با اعتباری بالغ بر 600  و 2100 میلیون ریال عنوان کرد .
دریکوند افزود : مبلغ کل قرارداد 6 طرح مذکور 6218 میلیون ریال است که امیدواریم با انجام این طرح ها توسط اعضای هیأت علمی و انتشار نتایج آن گامی هر چند کوچک در حل مشکلات بخش های فوق برداشته شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1108995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =