تنها بانوی کراس سواری در آسیا که پای ایران را به مسابقات جهانی باز کرد

فهیمه نعمت‌اللهی با حضور در برنامه «شب نشینی» از افتخاراتش در رشته موتورسواری سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، اولین بخش برنامه گفت و گو محور «شب نشینی» فهیمه نعمت اللهی قهرمان رشته موتورسواری کراس بانوان با محمد سلوکی به گفت و گو پرداخت. نعمت اللهی گفت: با شنیدن اسم موتور همه فکر می کنند باید یک مرد راننده آن باشد اما ما خانم ها هم می توانیم در این حوزه نیز شبیه همه کارهایی که بهتر از مردها انجامش می دهیم بدرخشیم. موتورسواری رشته ای پر هیجان است که دوست دارم همه دختران آن را تجربه کنند. چون همه تمرین هایمان در پیست است و با قوانین آشنا هستیم کمتر آسیب های جدی می بینیم.

وی تصریح کرد: به خاطر شرایط تمرین در حال حاضر در تهران زندگی می کنم و تنها شخص ورزشکار خانواده هستم. از 13 سالگی کاراته را آغاز کردم. هیجان موتور، پرش ها، ارتفاع از زمین و پروازها مرا جذب خود کرد و حالا 5 سال است که وارد عرصه موتورسواری شده ام.

بانوی موتورسواری ایرانی افزود: دو خواهر و یک برادر دارم که من از همه کوچک تر هستم. زندگی ام همیشه پر از فراز و نشیب بوده است چون شهرستانی بودن همیشه مشکلاتی را به وجود می آورد؛ همواره مسیر های طولانی را طی کرده ام تا بتوانم به تمرین های مختلف و مورد نیازم برسم. اما در نتیجه این پستی و بلندی ها تاریخ سازی است که در پی فعالیت هایم در این رشته موتورسواری بانوان توانست مجوز حضور در مسابقات جهانی را کسب کند که سدشکنی بزرگی بعد از انقلاب بود.

نعمت اللهی درباره حمایت های همسرش از او ادامه داد: هر روز باید موتور را یدک کنیم و به پیست ببریم، آسیب برایمان وجود دارد، 5 متر از زمین فاصله می گیریم و ممکن اسن حوادثی برایمان پیش بیاید که نیاز داریم یک مرد همراهمان باشد و همسرم ثانیه به ثانیه در همه عرصه ها همراه من است.

وی بیان کرد: شاید زمانی که در اردو بوده ایم یا درگیر تمرین بوده ایم همسرم آشپزی کرده است اما خودم بعدا جبران کرده ام. همسرم وکیل است و ورزشکار نیست اما ورزشکاران را دوست دارد. شاید اسم مرا به عنوان زن تاریخ ساز موتورسواری بیاورند اما پشت این افتخارات همسرم است.

این زن کراس اظهار داشت: سوار تا کنون از ناحیه دستم شکستگی داشته ام و یا پهلویم مشکل پیدا کرده است اما آسیب جدی که مرا از کارم باز دارد نبوده است. 

نعمت اللهی با اشاره به هزینه های گزاف این رشته گفت: موتورسواری ورزشی بسیار گران است چون هزینه های لازم برای تهیه لباس و موتور آن بسیار بالا است و به خاطر همین تعداد استقبال کنندگان از این رشته کاهش می یابد اما امیدواریم با حمایت بیشتر مسئولان و کمپانی های مختلف بتوانیم برای این هزینه ها چاره اندیشی کنیم و این رشته را برای همه علاقه مندان قابل دستیابی کنیم.

وی تصریح کرد: کشورهای دیگر 10 سال است وارد این عرصه شده اند و از ما خیلی جلوتر هستند. باید مربیان حرفه ای داشته باشیم؛ سعی کرده ایم بهترین کادر را دور هم جمع کنیم اما بازهم بار اول است که این رشته در حال رشد و توسعه است و همه اولی ها ممکن است کمی برایشان سخت باشد.

بانوی کراس سوار اهل آباده استان فارس افزود: البته این تاریخ سازی که از آن سخن گفتم فقط مربوط به من نیست؛ دیگر بانوانی که سوار موتور می شوند و در پیست تمرین می کنند مجوز داخلی را برای پیست ها گرفته اند و من مجوز خارج را دریافت کردم.

نعمت اللهی ادامه داد: چهارشنبه اعزاممان به ترکیه خواهد بود و 17 شهریور هم مسابقات موتورسواری در این کشور آغاز می شود. تیم ایران در این رشته جهش داشته است و تنها نماینده آسیا شده ایم. این رشته خیلی سخت است و از آسیا فقط من هستم که در مسابقات ترکیه شرکت خواهم کرد و هیچ کشور دیگری حضور نخواهد داشت شاید چون هنوز جرئتش را پیدا نکرده اند.

وی در خصوص هیجان این رشته بیان کرد: حالا دوره ای شده است که نیاز به جامعه ای امیدوار و با نشاط به شدت حس می شود و این رشته نشاط می آورد. بسیاری از بانوان که به دنبال پر انرژی بودن هستند نمی دانستند که چنین رشته ای هست و وقتی از فعالیت موتورسواران زن ایرانی مطلع شدند بسیار خوشحال شدند و از آن استقبال کردند.

موتورسوار ایرانی افزود: رشته موتورسواری مظلوم واقع شده است؛ دوست دارم رشته موتورکراس برای آقایان هم به خوبی شناخته شود و روز به روز بر موتورسواران پیست کراس افزوده شود چون اگر جوانان هیجانات موتورسواری خود را در پیست خالی کنند چون قوانین خاص خود را دارد حادثه آفرینی آن کمتر است و جایگزین بسیار خوبی است به نسبت اینکه این هیجان در خیابان ها و بزرگراه ها تخلیه شود و موجب حوادث جبران ناپذیر شود.

نعمت اللهی ادامه داد: از خانواده ام و همسرم قدر دانی می کنم چون به من یاد دادند برای به دست آوردن چیزهایی که می خواهم مقاوم باشم. موتورسواری صبور بودن را به من اضافه کرده است چون رشته پر چالشی است.

گفتنی است؛ برنامه «شب نشینی» از دوشنبه تا جمعه هر هفته ساعت 23:30 به وقت تهران و 21 به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می رود. محمد سلوکی و عبدالرضا امیراحمدی مجریانی هستند که هر کدام در شب‌های مختلف برای مخاطبان فارسی زبان سراسر دنیا «شب نشینی» را اجرا می کنند و تهیه کنندگان این برنامه نیز کاوه امیری جاوید و یوسف بچاری هستند. اطلاعات بیشتر درباره «شب نشینی» و مهمان های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی @shabneshini.irani بارگذاری می شود.

کد خبر: 1109007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =