معوقات استادان حق التدریس را پرداخت کنید

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی واحد تهران جنوب در نامه‌ای خطاب به رئیس دانشگاه آزاد خواستار تسریع در پرداخت معوقات استادان حق التدریس این دانشگاه شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی واحد تهران جنوب در نامه‌ای خطاب به محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاداسلامی خواستار تسریع در پرداخت معوقات استادان حق التدریس این دانشگاه شد.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: همانگونه که اطلاع دارید دو رکن اصلی و اساسی دانشگاه که توامان با یکدیگر ارتباط دارند و بیشترین اثر پذیری را نیز از یکدیگر دارند استادان و دانشجویان است. مقام معظم رهبری نیز هرساله با این دوقشر دیدار و جلسه دارند و مواردی را از هر گروه مطالبه می‌کنند که نشان از اهمیت بالای اساتید و دانشجویان دارد.

در این نامه مطرح شد: باوجود این اهمیت و تاثیرگذاری بسیار بالا، متاسفانه در یک سال گذشته ظلمی آشکار در حق استادان حق التدریس واحد تهران جنوب شده است که قطعا در روند ارائه درس و بحث و بهره‌وری کلاس‌ها تاثیر منفی داشته است. متاسفانه واحد تهران جنوب از ترم بهمن سال ۱۳۹۸ تا کنون، علیرغم پیگیری‌های مسئولان واحد نتوانسته مطالبات نزدیک ۱۵۰۰ نفر از استادان حق التدریس خود را پرداخت کند که این برای واحد سود دهی مانند تهران جنوب جای تعجب دارد. سوالی که مطرح است این است که چگونه دانشگاه شهریه را تمام و کمال از دانشجو می‌گیرد، ولی حقوق استادان که جزو بدیهی‌ترین هزینه‌ها به حساب میاید، به استاد پرداخت نمی‌شود؟

دانشجویان در این نامه بیان کردند: طبق اطلاعات موجود، از این جمعیت چیزی در حدود یک سوم آن (حدود ۵۰۰ نفر) منبع درآمدشان تنها از محل تدریس تامین می‌شود. هر انسان دردمندی با یک حساب ساده متوجه عمق فاجعه می‌شود و همچنین این سوال را از خود می‌پرسد که چرا سازمان مرکزی برای حل این معضل اقدامی موثر انجام نمی‌دهد؟

در این نامه خاطرنشان شده است: در این شرایط مقوله‌ای به نام کیفیت آموزش هم (که در دیدار رهبری با تشکل‌های دانشجویی امسال نیز به آن اشاره کردند) به صورت چشمگیری افت می‌کند. زمانی که استاد در جواب دانشجو که بعد از گذشت چندماه می‌خواهد نمره اش وارد سایت شود تا فارغ التحصیل شود می‌گوید، مگر دانشگاه حقوق من را داده که من نمره شما را بدهم.

در بخش پایانی این نامه آمده است: جناب دکتر طهرانچی، این مطلب و مطالبه چندین بار هم به جناب عالی و هم دکتر فرزاد جهان‌بین معاونت فرهنگی سازمان مرکزی اطلاع داده شده است، ولی تاکنون تلاشی در جهت رفع آن مشاهده نشده است. بسیج دانشجویی اوضاع فعلی را بسیار نامناسب و رو به بحران می‌بیند و وظیفه خود می‌داند قبل بروز مشکلات جدی این هشدار را بدهد و از جنابعالی درخواست ورود جدی و فوری برای رفع این موضوع داشه باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1109024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =