سریال‌های نمایش خانگی جایگزین تلویزیون شده‌اند؟

حسین سلطان محمدی گفت: مردم جامعه به تلویزیون اقبال بیشتری دارند که این باعث می‌شود مسئولیت رسانه ملی چند برابر شود.

حسین سلطان محمدی، نویسنده و منتقد سینما در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز با اشاره به اینکه شبکه نمایش خانگی نمی تواند جایگزین مناسبی برای تلویزیون باشد، اظهار کرد: بیشتر مردم حتی بی کیفیت ترین برنامه های تلویزیون را نگاه می کنند بنابراین شبکه نمایش خانگی نمی تواند جایگزین مناسبی برای تلویزیون باشد چرا که تعداد سریال های ساخته شده در این رسانه اندک است و از سوی دیگر دیدن هفته‌ای یک قسمت از سریال‌ها نمی تواند عطش روزافزون بیننده را برطرف کند.

این منتقد سینما و تلویزیون با اشاره به محدود بودن انتخاب در شبکه نمایش خانگی، افزود: علاوه بر این چگونگی دیدن سریال ها نمایش خانگی با تلویزیون نیز متمایز است. معمولا سریال های تلویزیون به زندگی نظم خاصی می دهد، افراد در ساعت های مشخص با سایر اعضای خانواده به تماشای تلویزیون می نشینند اما مجموعه های نمایش خانگی را می توانند به صورت انفرادی و در ساعت‌های مختلف از شبانه روز ببینند.

سلطان محمدی با اشاره به بالا بودن کیفیت سریال های نمایش خانگی نسبت به تلویزیون در سال های اخیر، گفت: در سریال های نمایش خانگی فیلمساز برای انتخاب فیلمنامه، بازیگر، طراحی لباس و سایر عوامل تاثیر گذار در پروژه وسواس به خرج می دهند تا در نهایت فیلمی با کیفیت مناسب به بازار عرضه شود، چرا که ضعیف کار کردن در این رسانه منجر به دیده نشدن اثر و در نهایت شکست مالی شبکه نمایش خانگی است.

این کارشناس فرهنگی در ادامه از طولانی بودن سریال های تلویزیونی انتقاد کرد و گفت: بیشتر مجموعه هایی که در تلویزیون پخش می شود تنها به منظور پر کردن وقت مخاطبان بدون ایجاد جذابیت های لازم برای یک سریال است در صورتی که در تلویزیون باید از داستان های چند وجهی منطبق با فرهنگ ایرانی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1109050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =