امضای تفاهم‌نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی و شتاب‌دهنده شمسا 

تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و موسسه مانا ارتباط هوشمند نوین (شتبادهنده شمسا) به امضا رسید. 

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، جلسه امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و موسسه مانا ارتباط هوشمند نوین  (شتابدهنده شمسا) در معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. علی رئیس‌پور مدیرکل ایجاد و توسعه فناوری‌های آموزش و خلاقیت دانشگاه آزاد اسلامی و مرضیه کریمی مدیرعامل شتابدهنده شمسا در این جلسه حضور داشتند. 

براساس این تفاهم نامه، دانشگاه آزاداسلامی برای تحقق اهداف مشترک در زمینه فناوری و نوآوری از توانمندی‌های مجموعه شمسا در گسترش زیرساخت‌های این حوزه در واحدهای دانشگاهی، استفاده خواهد کرد. 

اهداف این تفاهم نامه شامل همکاری جهت توسعه زیرساخت‌های فناورانه، همکاری در ایجاد و توسعه زیرساخت های فناوری دانشگاه در زمینه امور شتاب دهنده‌ها و تجاری سازی، همکاری به عنوان بازوی اجرایی اداره کل ایجاد و توسعه فناوری های آموزش و خلاقیت در امور ارزیابی و کارشناسی، کمک به انتقال دانش و فناوری در ساختار دانشگاه، ایجاد مرکز شتابدهی، خانه های خلاق است.

کریمی درباره اهمیت تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: ما به دنبال این هستیم که بازوی اجرایی دانشگاه و زیرمجموعه‌های آن در توسعه فناوری و زیست بوم فناوی در کشور باشیم. این امر میأ‌تواند به پیشرفتی قابل ملموس در کشور منجر شود.

مدیرعامل شتابدهنده شمسا ادامه داد: زیرساخت‌ و ظرفیت‌های قابل توجهی وجود دارد که باید برای عملیاتی کردن آن با تمامی بخش‌ها هم افزایی کرد و کسب و کارهای نوینی به راه انداخت. 

در ادامه جلسه، رئیس‌پور با اشاره به گفتمان حل‌المسئله دانشگاه آزاد اسلامی، گفت:  40 درصد از دانشجویان کشور در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند و این نسبت باید در تولید و توسعه فناوری و نوآوری نیز برآورده شود. ما باید بیش از 30 درصد از سهم تولید فناوری در کشور را به دست آوریم. سیاست کلی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری توسعه زیرساخت‌های فناوری در دانشگاه است. در این زمینه، سرای نوآوری مفهومی فراتر از ترجمان پارک علم و فناوری دارد. سرای نوآوری یک مفهوم بومی شده و کاملا منتطبق با فرهنگ بومی و اسلامی کشور است. بنابراین تمام مولفه‌های فرهنگی، اقتصادی و فناورانه را در اختیار دارد. 

مدیر کل ایجاد و توسعه آموزشهای فناوری و خلاقیت خاطر نشان کرد: دریچه ورود به این سراها، شتاب دهنده ها هستند. برای حجم گسترده‌ای از فعالیت‌های فناورانه باید ساختار و زیرساخت ایجاد کرد. از جمله اقدامات جهت ایجاد زیرساخت، یافتن شرکا در بازار فناوری و همکاری با آنها جهت توسعه فناوری است. در فاز نخست دانشگاه 60 شتابدهنده تخصصی را بر اساس نیازمندی‌های فناوری هدف گذاری کرده است. بر همین اساس ما یک ابرشتاب‌دهنده را که بخشی از آن متعلق به دانشگاه و بخش دیگر به بخش خصوصی تعلق دارد، انتخاب کرده و همکاری خود را برای توسعه شتاب‌دهنده‌ها با آنها آغاز خواهیم کرد.  

وی خاطرنشان کرد: شتاب‌دهنده شمسا در ایجاد و توسعه زیرساخت های فناوری و نوآوری و آموزش واحدهای دانشگاه آزاد در همین حوزه اقدام خواهد کرد. شناسایی فرصت‌ها و ظرفیت‌ها توسط شمسا می تواند راه را هموارتر سازد و دانشگاه به اهداف اصلی خود با سرعت بیشتری نائل شود. بنابراین با توسعه زیرساخت‌ها، کمک خواهیم کرد هر دانشجو، حداقل یک مهارت تخصصی کسب کرده و کسب و کار خود را راه اندازی کند.

همچنین در این جلسه حبیب اسفندیار، طاهر ارمغانی و حسن عاشوری‌فر از اداره کل ایجاد و توسعه فناوری های آموزش و خلاقیت حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1109068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =