خطیب‌زاده: فرصتی تاریخی برای رهبران افغانستان است تا به درد مردم خود پایان دهند

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی نوشت: اکنون فرصتی تاریخی برای رهبران افغانستان است تا با پایان دادن به خشونت و تشکیل دولتی فراگیر، درد و رنج مردم خود را پایان بخشند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه شنبه) در توئیتی درباره اوضاع افغانستان نوشت: ۲۰ سال اشغالگری آمریکا، ارمغانی جز مرگ و ویرانی برای افغانستان نداشت. اکنون فرصتی تاریخی برای رهبران افغانستان است تا با پایان دادن به خشونت و تشکیل دولتی فراگیر، درد و رنج مردم خود را پایان بخشند.

وی افزود: ایران در کنار کشور برادر، افغانستان، می‌ایستد.

خطیب زاده روز دوشنبه هشتم شهریور ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران عنوان کرد: همواره در کنار مردم افغانستان بودیم و اولویت ما همواره تامین صلح و ثبات و پیشرفت جامعه افغانستان بوده است.

خطیب‌زاده اضافه کرد: افغانستان همسایه عزیز ماست و در حوزه تمدنی ما قرار دارد و در بیانیه‌ای که من نیز در جلسه سخنگویی وزارت خارجه هفته گذشته قرائت کردم تأکید شده بود که جان و ناموس و مال مردم افغانستان باید توسط همه گروه‌ها در این کشور رعایت شود. 

وی بیان کرد: آن‌چه ما فکر می‌کنیم برای افغانستان صلح و ثبات دائمی برای افغانستان می‌آورد تشکیل یک دولت فراگیر در این کشور است که بازتاب دهنده ترکیب قومیتی و جمعیتی افغانستان است. 

خطیب‌زاده افزود: در این مسیر مسئولیت پذیری دولت آتی افغانستان و عمل به تعهدات قطعی آن می‌تواند کمک کند و ما منتظر می‌مانیم که در عمل تشکیل دولت فراگیر و تعهد آن دولت به اجرای مسئولیت‌هایش را مشاهده کنیم و بر آن اساس جمهوری اسلامی ایران و جامعه بین‌الملل تصمیمات خودش را اتخاذ خواهد کرد. 

 انتهای پیام/

کد خبر: 1109089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =