بلیت هواپیما گران نمی شود

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: در حال حاضر قیمت بلیت هواپیما افزایش نیافته و ایرلاین‌ها موظف هستند که بلیت‌ را متناسب با نرخ مصوب به مسافران عرضه کنند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، محمد حسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه دریافت گواهینامه صلاحیت پروازی هواپیماهای بدون سرنشین با کاربرد غیرنظامی برای تمامی کاربران مجاز، الزامی شده است افزود: تمامی پهپادهایی که در گذشته خارج از مبادی این سازمان ثبت و پلاک شده‌اند، فاقد اعتبار هستند و کاربران ملزم هستند که برای ثبت و پلاک پهپادهای غیرنظامی در سامانه پرنده‌های هدایت پذیر از راه دور سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی uas.cao.ir اقدام کنند.

این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت قیمت بلیت هواپیما هم گفت: تعیین قیمت بلیت هواپیما براساس میزان عرضه و تقاضا است و با توجه به شیوع ویروس کرونا در بسیاری از شهرها، مسافران از انجام سفرهای غیر ضروری خودداری کرده‌اند و همین امر باعث کاهش قیمت بلیت هواپیما شده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور اظهار کرد: در حال حاضر هیچ افزایش قیمتی برای بلیت هواپیما وجود ندارد و ایرلاین‌ها موظف هستند قیمت بلیت‌های هواپیما را متناسب با نرخ مصوب تعیین شده به مسافران عرضه کنند.

قیمت بلیت هواپیما افزایش نمی یابد/دریافت گواهینامه صلاحیت پروازی هواپیماهای بدون سرنشین الزامی شد

براساس این گزارش در هفته گذشته با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا و همچنین افزایش ظرفیت ناوگان هوایی به یک سوم، میزان نرخ بلیت  در برخی از مسیرها به 300 هزار تومان هم رسید اما این ارزانی نرخ  بلیت بیش از چند روز دوام نیافت و در حال حاضر شاهد آن هستیم که  ایرلاین‌ها سقف قیمتی را در مسیرهای پرتردد از جمله مشهد به مسافران عرضه می‌کنند.

گفتنی است، تا کنون دو جلسه شورای عالی ترابری در رابطه با تعیین نرخ بلیت هواپیما برگزار شده اما در هر دو جلسه تصمیمی برای قیمت بلیت هواپیما گرفته نشده است. امیدواریم هفته آینده که جلسه سوم شورای عالی هواپیمایی برگزار می‌شود، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی تصمیم درستی برای نرخ بلیت در این حوزه بگیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1109144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =