کمیته علمی کرونا در دانشگاه‌ها تشکیل شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر ضرورت تشکیل کمیته علمی کرونا در دانشگاه‌ها تاکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در بیستمین اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، در نخستین نشست خود با روسای دانشگاه‌ها که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی آموزش حضوری این موضوع در کشور ما و سایر کشورها دچار صدمه شده است. بهترین روش آموزشی نوع چهره به چهره است و آموزش مجازی نمی‌تواند جایگزین آن شود. یکی از برنامه‌های اصلی ما بازگشایی دانشگاه‌ها خواهد بود و دانشگاه‌ها با واکسیناسیون هدفمند دانشجویان و اساتید باید بازگشایی شود.

وی افزود: ادامه این وضعیت در آینده خطرناک است و باید افراد دانشمند تحویل جامعه دهیم. تمام کلاس‌ها باید با آغاز سال تحصیلی دایر باشد بسته به شرایط می‌توان کلاس‌ها را به شیوه مختلفی ارائه کرد. در روش ترکیبی بخشی از دانشجویان در کلاس حضور می‌یابند و بخشی آموزش مجازی دریافت می‌کنند؛ اما با توجه به شرایط استانی باید در مورد میزان حضور دانشجویان تصمیم گیری شود. اما تشکیل کلاس‌ها و حضور اساتید الزامی است. برای کار عملی هم که باید برنامه ریزی صورت گیرد، زیرا کلاس‌های عملی به صورت مجازی قابل انجام نیستند.

کمیته علمی کرونا در دانشگاه‌ها تشکیل شود

وزیر بهداشت ادامه داد: حتما باید کمیته علمی کرونا در دانشگاه‌ها تشکیل شود. درست است که کمیته ملی کشوری بر کلیات تصمیم گیری می‌کند، اما کمیته علمی در دانشگاه‌ها از ضرورت‌ها است تا پروتکل‌های محلی تدوین شود.

عین اللهی در رابطه با پژوهش‌های پزشکی نیز بیان کرد: حدود ۹۵۰ مرکز تحقیقاتی داریم و این پژوهش‌ها باید کاربردی شود. مراکز تحقیقاتی در اختیار عده خاص قرار نگیرد. این مراکز مربوط به همه است و ما این امر را رصد می‌کنیم. مقام معظم رهبری به موضوع پیوست عدالت تاکید دارند و در همه کارها باید این پیوست اجرا شود و یکی از آن‌ها مربوط به مراکز تحقیقات است که بودجه بیت المال دارند. مرکز تحقیقات فقط برای ارتقای اساتید نیست که مقاله بدهند، بلکه باید نتیجه و محصول این مراکز مشخص باشد. نیازهای زیادی در کشور وجود دارد و مرکز تحقیقاتی باید بتواند مشکلی از دوش مردم برداشته و نیاز برطرف کند.

وزیر بهداشت در ادامه با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم ما محرومیت زدایی است؛ خاطرنشان کرد: اگر در شهری مراکزی وجود ندارد باید به وجود آید، نباید همه خدمات محدود به مراکز استان شود، هدف اصلی ما محرومیت زدایی است که ایجاد مراکز آموزشی جدید به این امر کمک می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1109158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =