آمریکا: درهای مذاکرات با کره شمالی باز هستند

جن ساکی در کنفرانسی مطبوعاتی از ارائه پیشنهاد مذاکرات بدون هیچ پیش شرطی در هر زمان و مکان با کره شمالی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری یونهاپ، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه گفت که آمریکا همچنان مایل به دیدار با مقامات کره شمالی در هر کجا، هر زمان و بدون هیچ پیش شرطی است.

این سخنگو همچنین خاطرنشان کرد که با این حال، کره شمالی به اقدامات آمریکا پاسخ نمی‌دهد.

ساکی درباره‌ وضعیت برنامه‌ هسته‌ای کره شمالی و اینکه آیا تلاش تازه‌ای برای گفتگو با این کشور صورت گرفته است یا خیر گفت: «ما مسیر گفتگو را باز گذاشته‌ایم و روشن است که با استفاده از کانال‌هایی که در اختیار داریم برای برقراری ارتباط تلاش کرده ایم، اما اکنون چیز تازه‌ای ندارم که به شما بگویم. پیشنهاد ما همچنان باز است و هیچ پیش شرطی هم برای آن نگذاشته ایم.»

اظهارات ساکی پس از آن مطرح می‌شود که آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) در گزارشی به شورای حکام اعلام کرد که به نظر می‌رسد کره شمالی راکتور هسته‌ای تولید کننده پلوتونیوم خود را دوباره راه اندازی کرده است.

سخنگوی کاخ سفید در انتها همچنین درباره‌ تغییر چند باره‌ تاریخ عقب نشینی ارتش آمریکا از افغانستان هم گفت: «ارتش ارزیابی خود را داشت و اعلام کرد دست کم ۱۲۰ روز زمان می‌برد تا حضورمان را در افغانستان به پایان برسانیم؛ ما هم از این پیشنهاد استقبال کردیم.»

سخنگوی کاخ سفید پیشتر گفته بود که گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی بر ضرورت فوری از سرگیری گفتگوها با پیونگ یانگ تاکید کرده است.

او گفت: ما به وضوح از گزارشاتی که در ۲۴ ساعت گذشته دیده ایم مطلع هستیم و در حال هماهنگی نزدیک با متحدان و شرکای خود در مورد تحولات و ارزیابی دقیق آن هستیم.

سونگ کیم، نماینده ویژه آمریکا در کره شمالی در ماه ژوئن پیشنهاد ملاقات با مقامات کره شمالی را در هر کجا و هر زمان بدون پیش شرط داده بود.

کره شمالی از مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای با آمریکا از زمانی که نشست رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا بدون توافق در هانوی در فوریه ۲۰۱۹ پایان یافت، فاصله گرفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1109196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =