خروج نیروهای خارجی از عراق تا پایان سال

رئیس ائتلاف فتح عراق تاکید کرد که تمامی نیروهای خارجی تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ از عراق خارج خواهند شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح در کنفرانسی مطبوعاتی در بغداد تاکید کرد که تمامی نیروهای خارجی از عراق خارج خواهند شد و تا پایان سال جاری میلادی هیچ نیروی خارجی در اراضی این کشور باقی نخواهد ماند.

وی  تاکید کرد که تا پایان 31 دسامبر سال 2021 هیچ نیروی خارجی از جمله نیروهای فرانسوی و ترکی در عراق باقی نمی‌مانند و این تصمیم تمام عراقی‌ها است.

وی از برگزاری کنفرانس بغداد که چند روز پیش در پایتخت عراق تشکیل شده بود، حمایت کرده و گفت که بدون بازگشت قدرتمند عراق به منطقه شاهد ثبات در منطقه نخواهیم بود.

العامری همچنین از تمامی کشورهای شرکت کننده در کنفرانس بغداد خواست تا ضمن همکاری و مشارکت با دولت عراق، وعده‌هایی که در این کنفرانس داده‌اند را عملی سازند.

رهبر ائتلاف فتح عراق همچنین در واکنش به تحولات اخیر افغانستان و بازگشت طالبان به قدرت در این کشور تاکید کرده هیچ وجه شباهتی بین عراق و افغانستان وجود ندارد. شرایط عراق کاملا مشخص است و معارضان در این کشور حضور ندارند. داعش به پایان رسیده و در این کشور باقی نماند و حتی گروه‌های مسلح نیز اعتقاد به روند سیاسی دارند و در این روند مشارکت کرده و از آن دفاع می‌کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1109202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =