بستر مناسب برای نقش مادری و اجتماعی زنان فراهم نشده است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا(س) گفت: در حال حاضر همسان‌سازی یا بستر مناسب بین زندگی اجتماعی و خانوادگی زنان تعریف نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه خبرگزاری ایسکانیوز، در حال حاضر گستردگی مسائل و مشکلات حوزه زنان و خانواده بی‌شمار است.

حوزه‌ای که شاید بتوان گفت سیاست‌گذاران،‌ برنامه‌ریزان، مدیران اجرایی، پژوهشگران و محققان مسائل زنان باید آینده پژوهشی و نیازسنجی درستی از مسائل مرتبط با آن داشته باشند. تا زمانی که مشکلات به درستی احصا نشود، راهکار مناسبی نیز برای حل آنها وجود نخواهد داشت. معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری یکی از مهم‌ترین متولیان این امر است.

در این راستا سید الهه قاسمی‌ در گفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره به فعالیت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اظهار کرد: متاسفانه این معاونت علی‌رغم اهمیت ویژه‌ای‌ که دارد، توسط دولت‌های گذشته خیلی به آن بها داده نشده است. 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا(س) با بیان اینکه در حال حاضر ارتباط معاونت زنان و امور خانواده با سایر وزراتخانه‌ها و نهادها کم است، گفت: نگاه سایر نهادهای قانون‌گذار یا مسئولان به این معاونت، سطحی است و به فعالیت‌های آن خیلی توجهی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت در حوزه زنان، نمایشی نیست، ادامه داد: انتخاب معاون امور زنان در دولت‌های یازدهم و دوازدهم خیلی برای فرد رئیس جمهور اهمیت نداشت و به صورت مقطعی یادی از این معاونت میشد. موضوعی که به طور قطع انتظار داریم در دولت تحول‌خواه رئیسی این چنین نباشد.

قاسمی مطرح کرد: این بی‌توجهی‌ها باعث شده تا فعالیت‌های نا تمام بسیاری، در معاونت امور زنان و خانواده باقی بماند و مسائل اصلی حوزه زنان به حاشیه رانده شود و مسائلی که دغدغه تمامی زنان نیست، توسط رسانه‌ها پر رنگ شوند.

این دانشجوی دانشگاه الزهرا(س) با تاکید بر اینکه در حال حاضر بسیاری از حقوق زنان در جامعه، پایمال می‌شود، گفت: معاونت امور زنان و خانواده باید برای احقاق حقوق زنان در جامعه تلاش کند. همچنین این معاونت باید بتواند نگرش جامعه به مسائل و چالش‌های زنان را بهبود ببخشد.

وی افزود: معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری باید اندیشه‌ای در راستای اندیشه‌های اسلام و مقام معظم رهبری داشته باشد، چرا که اسلام بهترین حقوق و جایگاه را برای زنان در نظر گرفته است.

قاسمی‌ درباره اولویت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری عنوان کرد: حوزه زنان موضوعات قابل پیگیری بسیاری دارد که باعث ایجاد آسیب در حوزه‌های دیگر مانند فرهنگی و اجتماعی نیز شده است. به عنوان مثال بالا رفتن سم ازدواج دختران یا مادر نشدن آنها، موضوعی است که منجر به ایجاد بحران سالمندی در جامعه می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا(س) اضافه کرد: در حال حاضر زنان به واسطه افزایش سطح سواد اجتماعی خواستار کسب تحصیلات تکمیلی و جایگاهی شغلی هستند؛ اما همسان سازی مناسبی بین زندگی اجتماعی و خانوادگی زنان انجام نشده است. بنابراین زنان در معرض آسیب قرار گرفته و در نهایت مجبور هستند، بین شغل و خانواده یکی را انتخاب کنند.

وی تشریح کرد: فعالیت اجتماعی و فرهنگی زنان در دین اسلام منع نشده است. در نتیجه باید بستری فراهم شود تا زنان بتوانند در کنار نقش مادری و همسری، در جامعه نیز حضور موثر داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1109206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =